בשם החוסן: אות הוקרה הוענק בכנסת לאקדמית חמדת

השדולה לחיזוק החוסן בישראל בכנסת העניקה למכללה לחינוך משדות נגב תעודת הוקרה מיוחדת על פעילותה בתחום החוסן. במכללה זיהו כבר לפני כחמש שנים את פיתוח החוסן בקרב התלמידים כאתגר החינוכי של הדור הבא, שבצל המלחמה נחיצותו התחדדה ללא היכר

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/24 10:15 טו באייר התשפד

בשם החוסן: אות הוקרה הוענק בכנסת לאקדמית חמדת
ח"כ מיכל וולדיגר עם צוות האקדמית חמדת , צילום: אבי חיון

במעמד מיוחד של השדולה לחיזוק החוסן בישראל בכנסת בראשות ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) וח"כ ירון לוי (יש עתיד), הוענקה אתמול (ד') לאקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב, תעודת הוקרה על עשייה פורצת דרך בתחום הפדגוגיה של החוסן. הענקת האות קדמה למפגש של השדולה עם נציגי כלל המכללות לחינוך על תפקידן של המכללות בחיזוק החוסן בישראל, אותו יזמה ח"כ וולדיגר.

חברי הכנסת נפגשו עם הסטודנטים במהלך המלחמה

במהלך חודשי המלחמה יזמו חברי הכנסת וולדיגר ולוי ביקורים במכללה שממוקמת בעוטף עזה. השניים עמדו מקרוב אחר המשנה החינוכית-מכללתית "פדגוגיה של חוסן" והפעילות הנלווית לה בהכשרת נשות ואנשי ההוראה כסוכני חוסן בבתי הספר, והן בטיפוח החוסן בקרב שורת מוסדות חינוך באזור. וולדיגר ולוי נפגשו עם סטודנטיות וסטודנטים, הסגל האקדמי והנהלת המכללה והתרשמו מהעשייה שמוכוונת לחיזוק החוסן במעגלים רחבים, כולל בשדה האקדמי. במכללה פועל המכון לפדגוגיה של חוסן אשר פיתח משנה ייחודית שעוסקת במרכיבי החוסן המשולבים בתהליכי הוראה ולמידה ומהווה ציר-ליבה במכללה הן בהכשרת הסטודנטים הן בתוכניות ליווי המשלבות ידע אקדמי וניסיון מעשי.

תעודת הוקרה למכללה |

תעודת הוקרה למכללה | צילום: אבי חיון

במכללת חמדת מציבים את החוסן במקום הראשון

אירועי ה-7 באוקטובר ומצב החירום בישראל הציבו בפני המכללה התמודדויות קשות במיוחד, אולם תחום החוסן דווקא מסייע לה לצלוח את התקופה מעבר למצופה. ההצלחה שכבר מזמן חצתה את ספסלי המכללה, מקבלת משנה תוקף ודבר שנושאים אליו עיניים.

מי שהוביל את המהלך הוא נשיא המכללה ויו"ר פורום נשיאי ונשיאות המכללות לחינוך הפרופ' חיים שקד, אשר לדבריו השיח בנושאי חוסן חייב להיכנס ביתר שאת לתוך מערכת החינוך. "זיהינו את הצורך בטיפוח החוסן בקרב ילדי ישראל משום שכיום המורים אינם עוסקים בכך מספיק. פדגוגיה של חוסן היא האמונה שלאנשי החינוך יש תפקיד מרכזי בהגברת החוסן של תלמידיו", ציין שקד. לדבריו, האתגרים הגדולים עמם מתמודדים תלמידים בתקופת האחרונה כגון קשיים רגשיים ונפשיים, תחושת חוסר ודאות, ואצל המפונים גם היעדר מסגרת ומחסור בחיי חברה, מחדדים את הצורך ביותר חוסן במערכת החינוך.

יו"ר השדולה לחיזוק החוסן בישראל ח"כ מיכל וולדיגר ציינה באירוע כי: "בביקורי במכללה האקדמית חמדת ראיתי כיצד אתם שמים את החוסן במקום הראשון ומיישמים אותו בכל מקום. למורים, המחנכים והגננות יש תפקיד כל כך חשוב בהעצמת הדור הבא של מדינת ישראל והם סוכני חוסן הכרחיים ומהותיים. כשיוצקים את ההבנה הזאת לתוך הכשרת אנשי החינוך זהו המפתח לחברה חזקה ואיתנה, והמכללה עושה זאת על הצד הטוב ביותר".

ח"כ ירון לוי, יו"ר משותף של השדולה הוסיף: "הגעתי לכנסת מהשדה המוניציפאלי ואני ממשיך לעסוק בתחום החינוך ובפרט בנוער בסיכון. בביקורי באקדמית חמדת התרשמתי מאוד מהעשייה האקדמית של המכללה בתחום החוסן וההוקרה הזו מגיעה לה על הפעילות הייחודית שלה שנושאת פירות".

הפדגוגיה של החוסן התפתחה בזכות העשייה המשותפת

פרופ' חיים שקד ברך על קבלת התעודה וציין: "משנת פדגוגיה של חוסן התפתחה בזכות עשייה משותפת של כלל נשות ואנשי הסגל של האקדמית חמדת. ההוקרה והתודה מגיעה לכל השותפים שתרמו ותורמים לעשייה בתחום החוסן. אנחנו גאים מאוד בהוקרה של השדולה ונמשיך לפתח את משנת החוסן עבור מערכת החינוך הישראלית".

השדולה בכנסת |

השדולה בכנסת | צילום: אבי חיון

בתוך כך, בימים אלה עמלים במכללה על הקמת מרכז חוסן בתחומה. בחודש פברואר האחרון החליטה קרן אדמונד דה רוטשילד, בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן גרוס, להעניק לאקדמית חמדת מענק בגובה של 500 אלף ש"ח לטובת המרכז. המהלך הגיע על רקע מלחמת 'חרבות ברזל' והצורך הגובר במתן מענה נפשי ורגשי למגוון אוכלוסיות בעת המשבר. הסכום כולל בין הייתר שעות ייעוץ וליווי, שיינתנו על ידי הקואליציה הישראלית לטראומה בשווי של עד 60 אלף שקלים. המרכז מיועד לתת מענה לצרכי החירום המיידים של קהילת הסטודנטים בעת החזרה ללימודים, וכן לטווח הארוך בבניית תוכניות עבודה סדורות לשגרה ולחירום ולחיזוק החוסן המוסדי.