סופית: וועדת האיתור אישרה את המינוי של בן גביר לנציב שב"ס

לאחר שמונה בידי השר לביטחון לאומי לממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר, עתה מאשרת וועדת האיתור את מועמדותו של גונדר קובי יעקבי. יעקבי, נציב משטרה בדימוס, כיהן גם כמזכירו הביטחוני של בן גביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/24 18:00 יד באייר התשפד

סופית: וועדת האיתור אישרה את המינוי של בן גביר לנציב שב"ס
ניצב קובי יעקבי, המינוי אושר, צילום: דוברות

הוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים, אישרה היום (ד') את מינויו של גונדר יעקב (קובי) יעקובי לתפקיד נציב בתי הסוהר, זאת לאחר שלפני חצי שנה מונה בידי השר בן גביר לממלא מקום נציבת השב"ס.

סופית: מינויו של בן גביר עבר את וועדת המינויים

הוועדה בראשות נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) פרופ' אשר גרוניס, פרסמה את חוות דעתה בעניין המינוי וקבעה כי לאחר בדיקת המידע שהובא לפניה, לא נמצא פגם או ליקוי במועמדות של גונדר יעקובי מבחינת טוהר המידות. הוועדה הודיעה על החלטתה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

בינואר האחרון הממשלה אישרה את מועמד השר בן גביר לממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר, ניצב קובי יעקובי. 4 התנגדו למהלך. נזכיר כי רק לפני שבועיים הודיע השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר כי לא תוארך כהונתה של נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, בשל מה שהוא מגדיר "חוסר אמון מוחלט, פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה", במהלך שכמעט וגרם לממשלת החירום להתפרק, כיון שהמינוי מתרחש בניגוד להסכם שלא להחליף בעלי תפקידים בזמן הממשלה.

גונדר קובי יעקבי, המינוי אושר סופית

גונדר קובי יעקבי, המינוי אושר סופית צילום: דוברות

"מעוטר, מוערך, התקפי, מקצועי וחד - וזה בדיוק מה ששב"ס זקוק לו כעת"

כזכור, השר בן גביר החליט לפני בחודש דצמבר האחרון כי ניצב קובי יעקובי, מזכירו הביטחוני דאז, ימונה לממלא מקום נציבת שב"סזאת לאחר שהודיע כי לא תוארך כהונתה של נציבת שב"ס היוצאת קטי פרי. בן גביראמר לאחר ההחלטה למנות את גונדר יעקבי כי "ניצב קובי יעקובי הוא האיש המתאים להוביל את שירות בתי הסוהר בתקופה זו, כממלא מקום הנציב. יעקובי הוא קצין משטרה מעוטר, מוערך, התקפי, מקצועי וחד - וזה בדיוק מה ששב"ס זקוק לו כעת".

בן גביר וקטי פרי

בן גביר וקטי פרי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעל עיטור המופת של המשטרה

המחליף שנבחר הוא ניצב קובי יעקובי, בן 50, נשוי ואב לארבעה. יעקובי החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-26 שנה כלוחם יס"מ לאחר שהשתחרר מצה"ל כלוחם בחטיבת גולני ושירת כמפקד מרחב ציון, מפקד תחנת מוריה, סגן מפקד תחנת שלם ועוד. באוגוסט 2021 זכה יעקובי בעיטור המופת של משטרת ישראל כאשר הוביל את פקודיו להציל חיי אדם מפני שריפת ענק שהתפשטה בהרי ירושלים לכיוון בית חולים "איתנים".