מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"החלטה אומללה": קרעי התקפל והורה להחזיר את הציוד לסוכנות שמצלמת לאל ג'זירה

לאחר שעובדי משרד התקשורת החרימו את ציוד הצילום של סוכנות החדשות העולמית AP, שר התקשורת הורה להחזיר את הציוד בלחץ נתניהו | חבר הכנסת צבי סוכות: "אי אפשר להפוך את החוק לסגירת אל ג'זירה לבדיחה בספר החוקים"

חיים גרבי חיים גרבי, חדשות כיפה 21/05/24 22:23 יג באייר התשפד

"החלטה אומללה": קרעי התקפל והורה להחזיר את הציוד לסוכנות שמצלמת לאל ג'זירה
קרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, ,Shutterstock

פארסה מביכה: לאחר שעובדי משרד התקשורת פשטו הבוקר (ג') על אתר צילום של סוכנות הידיעות העולמית AP והחרימו את ציוד צילום אשר שימש את הסוכנות לצילום צפון רצועת עזה עבור אל ג'זירה, שר התקשורת הורה להחזיר את הציוד בלחץ של ראש הממשלה נתניהו.

"הוריתי לבטל את הפעולה ולהשיב את הציוד לסוכנות AP"

בהודעה שהפיץ קרעי נכתב: "משרד התקשורת פעל היום להחרמת ציוד שלמרות התראות חוזרות ונשנות העביר שידורים לאלגזירה על מיקומי כוחותינו בצפון הרצועה תוך סיכונם בהתאם לחוות הדעת הבטחוניות ולהחלטת הממשלה. מאחר ומשרד הביטחון מבקש לבחון את עניין השידורים ממיקומים אלו בשדרות בנוגע לסיכון כוחותינו, הוריתי כעת לבטל את הפעולה ולהשיב את הציוד לסוכנות AP, עד לקבלת החלטה אחרת על ידי משרד היבטחון".

חבר הכנסת הסרוג: "החלטה אומללה שחייבת להשתנות"

חבר הכנסת צבי סוכות ממפלגת הציונות הדתית הביע ביקורת על ההחלטה וכתב: "ההחלטה האומללה להחזיר לצלמים שמצלמים עבור אל ג'זירה את הציוד שהוחרם בשל לחץ בין לאומי חייבת להשתנות. אי אפשר להפוך את החוק לסגירת אל ג'זירה לבדיחה בספר החוקים".

משרד התקשורת פשט על משרדי AP

כזכור, במסגרת פעילות אכיפה של מפקחי משרד התקשורת לסגירת שידורי אל-ג'זירה בישראל, מפקחי משרד התקשורת הגיעו היום למתחם AP בשדרות והחרימו ציוד צילום הנותן שירות לערוץ אל ג'זירה. המצלמה שהוחרמה משדרת בניגוד לחוק בערוץ אל ג'זירה בשידור חי את צפון רצועת עזה כולל פעילות של כוחות צה"ל ומסכנת את לוחמינו. הציוד שהוחרם כולל מצלמה, תלת רגל, מודם Live u ו-2 מיקרופונים.

הסוכנות התעלמה מהתראות משרד התקשורת

במשרד התקשורת ציינו כי ניתנה התראה לסוכנות AP כבר בשבוע שעבר על כך שעל פי החוק והחלטת הממשלה אסור להם לספק שידורים לאל ג'זירה אולם הם החליטו להמשיך ולשדר בערוץ הגורם לפגיעה ממשית בביטחון המדינה.