היועמ"שית מתנגדת למלכוד של נתניהו: "קיימת מניעה משפטית באישור ההצעה"

חוק הגיוס אותו מנסה לקדם נתניהו נתקל בהתנגדות מהיועמ"שית. לטענתה ההצעה הנוכחית אינה עדכנית, לא כוללת את עמדת גלנט ו"קיים חשש" שההצעה עלתה בשל הבעיה של הממשלה מול בג"צ | במקביל: ועדת השרים אישרה פה אחד את המשך החקיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/24 11:28 ח באייר התשפד

היועמ"שית מתנגדת למלכוד של נתניהו: "קיימת מניעה משפטית באישור ההצעה"
היועמ"שית, צילום: Miriam Alster/Flash90

בשבוע האחרון החליט נתניהו לקדם את חוק הגיוס שהגיש השר בני גנץ בתקופת הכנסת הקודמת. אלא שבנוסף להתנגדות רחבה מהקואליציה והאופוזיציה למהלך, גם היועצת המשפטית לממשלה טוענת כי קיימת מניעה משפטית לאישור ההצעה וכי יש להתנגד לה. על אף ההתנגדות, ועדת השרים אישרה פה אחד את המשך חקיקת חוק הגיוס, כשהחברים החרדים בוועדה נעדרו.

ההצעה: ללא אישור גלנט ומערכת הביטחון

במכתב ששלחה לשר המשפטים יריב לוין, כתבה היועמ"שית גלי בהרב-מיארה כי "ההצעה להחלת דין רציפות על הצעת החוק שבנדון, לוקה בכך שהיא לא מבוססת על תשתית עובדתית עדכנית, ולא מגלמת את הצרכים של צה"ל במציאות של מלחמה ממושכת רב- זירתית".

נתניהו גנץ וגלנט במסיבת עיתונאים

נתניהו גנץ גלנט וההצעה שביניהם צילום: Marc Israel Sellem/POOL

עוד הדגישה כי ההצעה "מובאת לאישור ועדת השרים ללא עמדתו של שר הביטחון, שהוא השר האחראי מכוח חוק יסוד על בניין הכוח של הצבא, וללא עמדת מערכת הביטחון, אשר לחוות דעתם יש משנה תוקף בזמן מלחמה; וקיים חשש כי ההחלטה להביאה בדחיפות רבה בפני ועדת השרים נובעת מצורכי הממשלה במסגרת ניהולו של הליך משפטי הנוגע לגיוסם של תלמידי ישיבות". לכן, סיכמה, "קיימת מניעה משפטית באישור ההצעה ויש להתנגד לה. לאחר קבלת התשתית העובדתית הרלוונטית, לרבות עמדת משרד הביטחון, ניתן יהיה להתייחס שוב להצעה".