בחירות לרבנות הראשית

בחירות לרבנות הראשית הרב יעקב אריאל לכיפה: "הוועדה החליטה ולא שינתה את דעתה"

הרב יעקב אריאל, שעמד בראשות הוועדה שבחרה ברב מאיר כהנא כנציג הציונות הדתית בבחירות לרב הראשי האשכנזי, מבהיר בשיחה עם "חדשות כיפה": "הוועדה החליטה ולא שינתה את דעתה. אין לי מה להוסיף"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 16/05/24 11:14 ח באייר התשפד

הרב יעקב אריאל לכיפה: "הוועדה החליטה ולא שינתה את דעתה"
הרב יעקב אריאל, צילום: כיפה

לפני כמעט שנה בחרה ועדת הרב אריאל ברב מאיר כהנא כנציג הציונות הדתית בבחירות למשרת הרב הראשי האשכנזי. מאז הבחירות נדחו, ורבנים שהפסידו - בהם הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה - מנסים להתניע מהלך שישנה את התמונה. בשיחה עם "חדשות כיפה" מבהיר הרב יעקב אריאל, ראש הוועדה, כי אין כל שינוי בהחלטת הוועדה.

"הוועדה החליטה ולא שינתה את דעתה", אומר הרב אריאל נחרצות. "אין לי מה להוסיף, זו ההחלטה של הוועדה". נציין כי שלושת המועמדים האחרים שהופיעו בפניי הוועדה - הרב מיכה הלוי, הרב אליעזר איגרא והרב אברהם נחשון - התחייבו שלא להתמודד במידה ולא ייבחרו. אלא שמאז ההתחייבות נדחו הבחירות בשל הבחירות לרשויות המקומיות והמלחמה גררה דחיות נוספות.

הרב כהנא והרב אריאל

הרב כהנא והרב אריאל אחרי החלטת הוועדה | צילום: כיפה

המחלוקת בנשיאות הוועדה והמכתבים של הרב לבנון

למרות הנחרצות של הרב אריאל, בקרב מנהיגות הוועדה לא שוררת תמימות דעים. בנשיאות הוועדה היו לצד הרב אריאל גם הרב דוב ליאור והרב זלמן מלמד, שהביעו דעות הפוכות בעניין. הרב ליאור כתב כי "יש לדון תמיד מה הייתה דעת החברים אז ומהי דעתם היום, כשנשתנו התנאים" ופסק כי בשל השינויים מותר לכל רב להציג את מועמדותו. לעומתו, הרב מלמד התבטא כי "מה שהוועדה הזו החליטה נשאר בעינו. אי אפשר אחרי זה להגיד 'למפרע דברים השתנו והמציאות היא אחרת'. זה לא שייך בכלל".

התפתחות נוספת בסוגיה התרחשה אמש כאשר מכתב של הרב אליקים לבנון, רב השומרון וחבר בוועדה, קרא לכנס ועדה חדשה שתחליט מיהו המועמד בעל הסיכויים הרבים ביותר להיבחר כרב הראשי. לפי המכתב, הוועדה החדשה תציג את מסקנותיה בפניי ועדת הרב אריאל שתכריע בסוגיה. אחרי פרסום המכתב הרב לבנון הבהיר את דבריו במכתב אישי לרב כהנא: "רואה בך את האישיות הרבנית שתוכל להצליח במשימה", וכתב כי המכתב נועד לגשר בין הרבנים אך נוצל להוספת מחלוקת.


(הרב כהנא אחרי הבחירה)