יש מחיר לאנטישמיות: נשיא האוניברסיטה הכריז חרם על ישראל - ופוטר

מייק לי, נשיא אוניברסיטת סונומה בארה"ב, ערך משא ומתן עם המפגינים הפרו פלסטינים והכריז על שורת צעדים נגד ישראל. בתגובה לכך הממונים עליו פיטרו אותו מיידית. הוא פרסם הודעת התנצלות: "מתחרט מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/24 08:44 ח באייר התשפד

יש מחיר לאנטישמיות: נשיא האוניברסיטה הכריז חרם על ישראל - ופוטר
הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטה בקליפורניה, צילום: Ringo Chiu,Shutterstock

המחאות הפרו פלסטיניות באוניברסיטאות האמריקאיות רק הולכות וגוברות, והלילה (ה') אוניברסיטת סונומה סטייט שבקליפורניה לקחה צעד קדימה כשנשיא המוסד, פרופסור מייק לי, הכריז על חרם אקדמי על ישראל. החרם הוטל כתוצאה ממשא ומתן עם הסטודנטים המפגינים, ולא מצא חן בעיני הממונים על הנשיא, שפיטרו אותו מידית.

"מבין את הנזק שזה גרם, ולוקח עליו בעלות מלאה"

פרופסור לי החליט על פי שיקול דעתו האישי על שורת צעדים נגד ישראל, והודח מתפקידו שעות ספורות לאחר הודעתו. הנשיא המודח פרסם הצהרת התנצלות ואמר: "המטרה שלי במפגש עם תלמידים במאהל הייתה לבחון הזדמנויות לעשות שינוי משמעותי, לזהות בסיס משותף. וליצור קמפוס בטוח ומכיל לכולם. עכשיו אני מבין שרבות מההצהרות שאמרתי בהודעה שלי בכל הקמפוס עשו בדיוק את ההיפך".

"בניסיוני למצוא הסכמה עם קבוצה אחת של תלמידים, דחיתי לשוליים חברים אחרים באוכלוסיית הסטודנטים והקהילה שלנו. אני מבין את הנזק שזה גרם, ואני לוקח עליו בעלות מלאה. אני מתחרט מאוד על ההשלכות הלא מכוונות של המעשים שלי" אמר. "אני מבין עכשיו שהמסר שלי גרם ליותר פחד, חרדה וחוסר ודאות. זו לא הייתה כוונתי".