בחירות לרבנות הראשית

אחרי שקרא לכנס ועדה חדשה - הרב אליקים לבנון מבהיר: "תומך ברב כהנא"

במכתב אל "תלמידי החכמים העוסקים בסוגיית הבחירות לרב הראשי" קרא הרב אליקים לבנון לכנס ועדה חדשה למרות בחירת ועדת הרב אריאל ברב מאיר כהנא | אחרי הדלפת המכתב הוא מבהיר: "תומך ברב כהנא, המכתב נועד לגשר ונוצל להוספת מחלוקת"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 15/05/24 18:06 ז באייר התשפד

אחרי שקרא לכנס ועדה חדשה - הרב אליקים לבנון מבהיר: "תומך ברב כהנא"
הרב לבנון והרב כהנא בוועדת הרב אריאל, צילום: כיפה

בעקבות פרסום מכתבו של הרב אליקים לבנון הקורא לכנס ועדה חדשה שתחליט מיהו המועמד בעל הסיכויים הרבים ביותר להיבחר כרב הראשי היום (ד'), מבהיר הרב לבנון כי תמיכתו ברב מאיר כהנא, המועמד שנבחר על ידי ועדת הרב אריאל, עומדת בעינה וכי ניצלו את מכתבו להוספת מחלוקת.

מכתבו של הרב לבנון לרב כהנא: רואה בך את האישיות הרבנית שתוכל להצליח במשימה

ח

"מאחר ולצערי היה פרסום של מכתב שכתבתי, הנני להבהיר: אני תומך בלב שלם במועמדותך, כנציג הציבור הדתי לאומי, לכהונת הרב הראשי לישראל", כתב רב השומרון במכתב אישי לרב כהנא. "תמיכתי במועמדותך נסמכת הן על ההיכרות האישית בינינו, משום כך הנני רואה בך את האישיות הרבנית אשר תוכל להצליח במשימה של העלאת כבוד הרבנות, והן על החלטת הועדה אשר התכנסה ובחרה בך כמועמד הציונות הדתית, החלטה שאין לערער עליה".

הרב אריאל מדבר בוועדת הרבנים

הרב אריאל מדבר בוועדת הרבנים צילום: מזכירות הוועדה

על נסיבות פרסום המכתב שקרא לכנס ועדה חדשה כתב הרב לבנון לרב כהנא: "שלחתי מכתב רק לשלושה רבנים אשר הופיעו בפני הוועדה, מתוך מחשבה ורצון לחדול מהמאבקים בשאלת מועמד הציונות הדתית. לצערי, המכתב הודלף לעיתונות, ובכך המדליף עשה מעשה שלא יעשה. המכתב, אשר נועד לנסות ולגשר בין הרבנים ולגבש חזית אחידה, 'באיש אחד ובלב אחד', נוצל ככלי להוספת מחלוקת. אני מצר על כך מאד מאד".