5 דברים שאנחנו מקווים שלא פספסתם ביום העצמאות האחרון

טקס המשואות, האזעקה באמצע הצעדה בשדרות, טקס הענקת פרס ישראל והנאום של מנחם קלמנזון, חידון התנ"ך ולקינוח - לאן נעלם נתניהו השנה? הנה 5 דברים שאתם חייבים להשלים מיום העצמאות האחרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/24 13:18 ז באייר התשפד

5 דברים שאנחנו מקווים שלא פספסתם ביום העצמאות האחרון
5 דברים שקרו ביום העצמאות ואסור לכם לפספס אותם , צילום: סנטרל הפקות, Yonatan Sindel,Flash90,Olivier Fitoussi/Flash90

לא משנה איפה הייתם ביום העצמאות האחרון ולא משנה אם הייתם בין החוגגים או המתאבלים. יום העצמאות האחרון זכה בכמה רגעים שאסור לכם פשוט להחמיץ.

1. טקס המשואות

רבים דאגו מכך שח"כ מירי רגב מפיקה עוד אירוע שעלול להיות חסר טעם, היו מי שדאגו להפיץ את השמועות על חיכוכים בינה לבין יו"ר הכנסת אבל בסוף מי שצפה בטקס המשואות (שהיה מצולם וללא קהל), זכה לראות טקס שמכבד מאוד את מה שקרה כאן בארץ בחצי שנה האחרונה. טקסי הדלקת אבוקות זיכרון בישובי הדרום, תוך אזכור מלא של מה שקרה לנו, ומיד אחריו טקס הדלקת המשואות שאמנם היה מרובה משתתפים, אך עדיין הצליח לתת כבוד לאנשים שעשו פה מעשי גבורה. הטקס הצליח לתת מקום גם לחטופים מצד אחד, וגם למפונים. אם לא ראיתם, לכו לראות.

טקס המשואות בהר הרצל

טקס המשואות בהר הרצל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

2. אזעקה בשדרות

תושבי שדרות נשכבים על הרצפה לאחר מטח בעיצומה של הצעדה

תושבי שדרות נשכבים על הרצפה לאחר מטח בעיצומה של הצעדה צילום: ללא

תוך כדי הצעדה תחת הכותרת "חוזרים לעזה", שמטרתה היתה לתת מקום למי שדוגל בהמשך ללחימה וברצון לחזור וליישב את חבל קטיף, נשמעה אזעקה בשדרות ותמונה של הצועדים כשהם שוכבים על האדמה הופצה בכל מקום. זו לא היתה האזעקה היחידה ביום העצמאות. גם בדרום וגם בצפון היו אזעקות במהלך היום והזכירו לנו שהעצמאות שלנו לגמרי לא מובנת מאליה.

3. הנאום של מנחם קלמנזון

מנחם קלמנזון

מנחם קלמנזון, צילום: צילום מסך, סנטרל הפקות

בטקס הסוגר את יום העצמאות, טקסי חלוקת פרסי ישראל שנערך השנה, חד פעמי, בעיר שדרות, קיבלו מנחם קלמנזון אחיו של אלחנן קלמנזון הי"ד ואיתיאל זוהר מ"צוות אלחנן" את פרס ישראל בתחום תקומה וגבורה אזרחית, זאת לאחר שהצילו חיים וחילצו אזרחים מיישובי העוטף בבוקר השבעה באוקטובר. את הנאום של מנחם קלמנזון אתם חייבים לשמוע.

4. חידון התנ"ך

חידון התנ"ך תשפ"ד 2024

חידון התנ"ך תשפ"ד 2024, צילום: צילום מסך

את החידון שהפך למסורת בכל שנה וזוכה לאהדה ולשידור בפני מאות אלפי אזרחים, זכו להנחות השנה הזוג עודד מנשה ועדן הראל. ההנחיה הזו זכתה לביקורת ולשיח יותר מעצם החידון עצמו. לידיעתכם, השנהזכו בחידון 2 חתנים : אביתר בר-גיל מירושלים ודוד שאשא מפתח תקווה. אבל את מירב השיח לקחו המנחים שכפי שזה נראה מבחוץ, לא בטוח שהבינו את גודל האירוע.

5. איפה ראש הממשלה

נתניהו בטקס בבית יד לבנים

נתניהו בטקס בבית יד לבנים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יום העצמאות בדרך כלל הוא יום בו ראש הממשלה לוקח חלק בלא מעט טקסים ממלכתיים. אבל השנה בחר ראש הממשלה שלא להשתתף פיזית בטקסים, אלא לשלוח ברכות מצולמות ככל הנראה בשל המורכבות של החגיגות השנה. עם זאת ראש הממשלה נצפה מבקר פצועים ביום העצמאות עצמו. וכמובן שגם על זה היתה ביקורת ברמת "לא משנה מה תעשה, יצאת לא טוב"