בחירות לרבנות הראשית

הבחירות לרבנות הראשית: הזיגזג של הרב לבנון - להקים ועדה חדשה

אחרי שהיה חבר בוועדת הרב אריאל שבחרה ברב מאיר כהנא כנציג הציונות הדתית בבחירות לרבנות הראשית ולפני כחודשיים קרא להתאחד סביבו שוב, הרב אליקים לבנון קורא לכנס ועדה חדשה שתבחן למי יש יותר סיכויים לזכות | מסקנותיה של הוועדה החדשה יוצגו לועדת הרב אריאל

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 15/05/24 11:51 ז באייר התשפד

הבחירות לרבנות הראשית: הזיגזג של הרב לבנון  - להקים ועדה חדשה
הרב אליקים לבנון בוועדת הרב אריאל, צילום: ללא

אחרי שהוציא לפני כחודשיים מכתב תמיכה בהחלטת הוועדה שבחרה ברב מאיר כהנא כנציג הציונות הדתית וכתב כי מדובר בהחלטה עם תוקף הלכתי, הרב אליקים לבנון, רב השומרון וראש ישיבת אלון מורה, חוזר בו. במכתב שמתפרסם היום (ד') אל חברי ועדת הרבנים שבחרה את מועמד הציונות הדתית לרבנות כותב הרב לבנון כי יש לכנס ועדה חדשה.

במכתב קורא הרב לכנס ועדה חדשה, שתכלול "אנשי מעשה ופוליטיקאים", שיבחנו יחד מיהו הרב הציוני דתי בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות ברוב בגוף הבוחר במצב הפוליטי הנוכחי. מסקנותיה של ועד הזו יוצגו בפניי ועדת הרב אריאל, בה חבר הרב לבנון, שתכריע כיצד לנהוג וסביב מי מהמועמדים להתאחד. ברקע המכתב עומדים הניסיונות של רבנים שונים, בהם הרב מיכה הלוי, לקעקע את הבחירה ברב כהנא ולרוץ כנציג הציונות הדתית במקומו.

מכתבו המלא של הרב לבנון:

ח

שלום רב לאוהבי תורתך, ואין למו מכשול! לתלמידי החכמים העוסקים בסוגיית הבחירות לרב הראשי.

א. עדיין מהדהדת באזני קריאתו של מו"ר הרב צבי יהודה זצ"ל, בבית המדרש של ישיבת מרכז הרב:
"איש את רעת רעהו אל תחשבו בלבבכם".

ב. אני קורא לכל המקורבים, התומכים באחד המועמדים: אנא, אל תפרסמו דברי גנאי על אף אחד מתלמידי החכמים הרואים עצמם ראויים לכהן פאר כרב הראשי לישראל! כלם אהובים, כלם ברורים, וכולם ראויים. נשמור על כבוד כולם, ונתקן את חטא תלמידי ר' עקיבא, שלא נהגו כבוד זה בזה!

ג. סוגיית בחירת הרב הראשי, איננה סוגיה הלכתית. היא סוגיה מעשית. יש לכנס ועדה של אנשי מעשה, ובהם גם פוליטיקאים, ישרים בליבותם, אשר יבחנו בישוב הדעת, למי יש את מירב הסיכויים לזכות ברוב בגוף הבוחר.

ד. המסקנה תוצג לפני ועדת הרבנים אשר התכנסה, ובחרה מועמד מקרב הציונות הדתית.

ה. לאור הנתונים המעשיים, תמליץ הועדה על המשך הדרך.

ו. המשימה של כולנו היא להציג מועמד אחד, מקרב הציונות הדתית, כדי שלא לפצל את הכוחות, ולזכות להרמת כבוד התורה!

החותם לכבודה של תורה, אליקים לבנון