בפער של שלושים נקודות: תלמידות התיכון הדתי זכו באליפות ליגת החמ"ד בכדורסל

בגמר אליפות ליגת החמ"ד בכדורסל לתלמידות זכתה הקבוצה דרכא שקד שדה אליהו, "הספורט הוא מאבני הדרך המשמעותיים לבניית חוסן נפשי ואישי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/24 13:34 ד באייר התשפד

בפער של שלושים נקודות: תלמידות התיכון הדתי זכו באליפות ליגת החמ"ד בכדורסל
הטורניר, צילום: מוריה כהן

בסוף השבוע האחרון התקיים גמר אליפות ליגת החמ"ד בכדורסל לתלמידות. המשחק התקיים לאחר דחיות רבות עקב המצב הביטחוני, כאשר לגמר עלו קבוצות הכדורסל של תיכון חמ"ד אמי"ת קבוצת יבנה, ותיכון חמ"ד דרכא שקד שדה אליהו. הגמר הסתיים בניצחון של תיכון חמ"ד דרכא שקד שדה אליהו.

מספר שחקניות בולטות בחמ"ד דרכא שקד שדה אליהו

המשחק נערך באולם הספורט החדש של מכללת גבעת וושינגטון בהובלת התאחדות הספורט לבתי הספר בשיתוף מנהל החמ"ד והפיקוח הארצי על החינוך הגופני. הקבוצות התמודדו על תואר אלופת החמ"ד לשנת תשפ"ד. למשחק הגיע לכבד ראש מועצת חבל יבנה הנבחר מר אבי פוקס. בטקס הפתיחה הוזכר שליבנו עם החטופים ושאנו מתפללים שישובו במהרה ושתהיה רפואה שלמה לפצועים והצלחה לחיילים ולחיילות ולכוחות הביטחון שבזכותם אנחנו יכולים לשחק.

במשחק הגמר בין דרכא שקד שדה אליהו לקבוצת אמי"ת קבוצת יבנה נראתה אינטנסיביות ותשוקה רבה לספורט משריקת הפתיחה. מדקות הפתיחה בנות שדה אליהו השתלטו על המשחק והגדילו את הפער רבע אחר רבע. ניתן היה לשים לב למספר שחקניות בולטות כמו תמר ללוש קפטנית הקבוצה של תיכון דרכא שדה אליהו, שלא רק שהובילה את קבוצתה לניצחון, אלא גם זכתה בתואר שחקנית מצטיינת, עדות ליכולתה חסרת התקדים על המגרש. בנוסף, לא היה ניתן להתעלם ממספר 13 של דרכא שדה אליהו רותם אפק, ממספר 6 ליפניק ומספר 15 שטרן. שחקניות אלו של דרכא שקד שדה אליהו הובילו את הקבוצה לניצחון 58-26 בגמר ליגת החמד תשפ"ד על תיכון חמ"ד אמי"ת קבוצת יבנה.

פעילות להגברת החוסן האישי והחוסן הלאומי

גיא דגן, המפקח על החינוך הגופני במשרד החינוך: "שמח וגאה על סיום ליגת הכדורסל לתלמידות החמ"ד לשנת תשפ"ד. בנוסף, אני גאה שהצלחנו לקיים גם השנה, בשנת מלחמה מאתגרת, את ליגת הכדורסל לתלמידות באולפנות ובבתי הספר הממלכתיים דתיים. השנה שמנו דגש על פעילות להגברת החוסן האישי והחוסן הלאומי ולהחזיר את התלמידות כמה שיותר מהר לשגרה ולשמירה על היכולות הגופניות".

משחק כדורסל של החמ"ד

משחק כדורסל של החמ"ד צילום: מוריה כהן

מרגש לראות את הדור הצעיר של הספורטאיות בארץ

אתי אורלב, סגנית מינהל החמ"ד: "גמר ליגת הכדורסל בחמ"ד לבנים ובנות התקיים השנה לאחר התלבטויות רבות בהן גבר הצורך להגברת החוסן הלאומי בקרב התלמידים והתלמידות. הפיקוח על החינוך הגופני בראשות המפמ"ר הארצי גיא דגן ומנהל החמ"ד, ראו חשיבות רבה בחזרה לשגרה ושמירת הכשירות הגופנית של התלמידים/ות ושם לו למטרה לקיים גם בשנת מלחמה מורכבת זו ארועי ספורט של בתי הספר להגברת החוסן האישי הלאומי. אנו מאמינים שחינוך גופני וספורט בעלי חשיבות רבה בשגרה ובמיוחד בימים מורכבים אלו".

זיו ישראלי, מנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר: "מרגש בכל שנה מחדש לראות איך הדור הצעיר של הספורטאים והספורטאיות בישראל צומח וגדל. אליפות החמ"ד לבנות, הוא אירוע שיא עבור הספורט בבתי הספר של החמ"ד. לכן, החלטנו שגם השנה, למרות הקשיים ולוחות הזמנים שהתעכבו, לעשות כל מאמץ על מנת להוציא לפועל את הליגה המיוחדת הזו. הספורט הוא מאבני הדרך המשמעותיים לבניית חוסן נפשי ואישי. אני מודה לפיקוח על החינוך הגופני ולמינהל החמ"ד במשרד החינוך על שיתוף הפעולה לאורך כל הדרך כדי לאפשר לליגה לצאת לפועל".