הלוחם שנפל השאיר צוואה מצולמת וביקש - תפיצו אם יקרה לי משהו | צפו

לוחם סיירת גבעתי אוריה איימלק גושן ז"ל מירושלים נפל בשבוע שעבר בקרב בדרום רצועת עזה. בסרטון שצילם לפני נפילתו הוא מבקש "אני רוצה שעם הזמן תמשיכו לחייך כי זה הכוח שלנו" | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/24 14:57 יא בשבט התשפד

הלוחם שנפל השאיר צוואה מצולמת וביקש - תפיצו אם יקרה לי משהו | צפו
אוריה איימלק גושן ז"ל, השאיר צוואה מצולמת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בקרב בדרום רצועת עזה בשבוע שעבר נפל לוחם סיירת גבעתי אוריה איימלק גושן ז"ל מירושלים. משפחתו של אוריה מצאה סרטון שצילם לפני שנפל וביקש שיופץ אם משהו יקרה לו. בסרטון נראה גושן מחייך ומביע מסרים אופטימיים תוך שהוא מפציר בקרוביו להמשיך לחייך.

הלוייתו של אוריה איימלק גושן ז"ל

הלוייתו של אוריה איימלק גושן ז"ל צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אוריה ביקש: "אני רק רוצה שתחייכו"

"אני בסדר אל תדאגו, אוהב אתכם" הוא פותח את הסרטון ומתאר את הפעילות המבצעית שעבר, "היה מאוד טוב ואני בסדר, לא לדאוג לי. אני רוצה שתחייכו זה הכי חשוב, לחייך וכולם אומרים את וזה נכון כי בסופו של דבר זה מה שנשאר ממנו". במילים מצמררות פונה איימלק גושן לקרוביו ואומר: "אני רק רוצה שתחייכו ותזכרו את זה, לא בתור סיסמה. אני רוצה שעם הזמן תמשיכו לחייך, חיוך זה הכוח שלנו וזה הכוח שלי".

ההספד של האב: "תקשיבו לרחשי הלב של העם"

חבר הכנסת משה סולומון מהציונות הדתית פרסם גם הוא את הסרטון וכתב: "הסרטון שהפך לצוואה, סמ"ר אוריה גושן ז"ל שנפל בקרב ביקש להפיץ את הסרטון במידה ויקרה לו משהו". במהלך הלוויתו ספד לו אביו איוב ואמר: "אנחנו לא יודעים לנצל את הכוח שיש לעם ישראל. תקשיבו לרחשי הלב של העם, שבסך הכל לא רוצה כיסא וכסף, הוא רוצה לחיות בשקט בלי שנאה ובלי פחד".