נתניהו אישר למשפחות החטופים: דנים באפשרות של הגליית בכירי חמאס

ראש הממשלה נפגש עם משפחות החטופים בקריה בתל אביב ואישר את האפשרות של הגליית בכירי חמאס מחוץ לעזה: "לא מוותרים על אף אחד ועל אף אחת, אצלנו אין קטגוריות. מחוייבים להשיב את כולם בחיים ועומדים מול אויב מפלצתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/24 18:32 כא בטבת התשפד | עודכן בתאריך 02/01/24 21:34

נתניהו אישר למשפחות החטופים: דנים באפשרות של הגליית בכירי חמאס
נתניהו, צילום: צילום מסך

אחרי דבריו של איסמעיל הנייה, ראש הממשלה נתניהו נפגש היום (ג') עם נציגי משפחות החטופים בקריה בתל אביב. בפגישה אמר להם נתניהו כי "המאמץ נמשך, המגעים מתקיימים, הם לא נותקו". לדברי ראש הממשלה, "היה אולטימטום של החמאס, עכשיו הוא קצת התרכך. המגעים האלה מתקיימים עכשיו". מאוחר יותר, לאחר חיסולו של אל-עארורי, צוטטו עוד אמירות מפיו של נתניהו ובין היתר הוא אישר כי נידונה האפשרות של הגליית בכירי חמאס מחוץ לעזה.

"השבת החטופים זה דבר קיים במורשת שלנו. השבת החטופים זו מצווה טבועה עמוק בדם שלנו, לא מוותרים על אף אחד ועל אף אחת. אצלנו אין קטגוריות. אנחנו מחוייבים להשיב את כולם בחיים ועומדים מול אוייב מפלצתי", אמר ראש הממשלה.

הנייה: החטופים הישראלים לא ישוחררו אלא בתנאים שלנו

נזכיר כי מוקדם יותר היום, על רקע השיחות האינטסיביות והנסיונות להבאת עסקה לשחרור חטופים חדשה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה אמר: "הצגנו לקטאר ולמצרים את עמדתנו המבוססת על הפסקה כוללת של התוקפנות נגד עמנו. החטופים הישראלים לא ישוחררו אלא בתנאים שלנו".

הוא המשיך וטען: "אנחנו פתוחים להשבת הסמכות הלאומית ולממשלה לאומית בגדה וברצועת עזה. אנחנו מדגישים את הפעילות על בסיס תוכנית ההתנגדות, שבראשה הקמת מדינה שבירתה ירושלים וזכות השיבה". עוד הדגיש הניה, "הסדר בסוגיה הפלסטינית בלי חמאס וההתנגדות הם אשליה ותעתוע".