דובר צה"ל מאשר: 17 החטופים נמצאים בישראל

אחרי איומים ועיכובים מצד ארגון הטרור, עדכון רשמי ראשון כי החטופים הישראלים, בהם נשים וילדים, נמצאים בשטח ישראל | בבתי החולים ממתינים להם לטיפול והערכה ראשונית | לרשימת המשוחררים המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/23 21:22 יב בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 26/11/23 00:13

דובר צה"ל מאשר: 17 החטופים נמצאים בישראל
ההיערכות לקליטת החטופים, צילום: דובר צה"ל

ושבו בנים לגבולם: 17 חטופים, בהם 13 ישראלים וארבעה חטופים בעלי אזרחות תאילנדית, הועברו לשטח ישראל. נציגי צה"ל מעדכנים את משפחותיהם באופן שוטף. תיעודים ראשונים ממעבר רפיח, מראים כי המשוחררות הראשונות מבארי הן - שרון אביגדורי בת 52 ובה נועם ה-12. בנוסף, אינדיקציות ראשוניות כי האחים נעם (16) ועלמה (13) אור בדרכם לישראל, אמם יונת נרצחה בטבח ה-7.0, אביהם ככל הנראה מוחזק עדיין בשבי בעזה. גם הילה רותם ואמילי הנד בנות התשע בדרך הביתה, רעיה אמה של הילה נשארה מאחור בשבי, זאת על אף התחייבות חמאס שלא להפריד בין ילדים לאימותיהן.

החטופים יועברו לבתי החולים בארץ

משרד הבריאות מתרגש לעדכן כי גם היום מערכת הבריאות מקבלת לישראל ילדים ונשים שחוזרים הביתה. המשרד מעדכן כי בתי החולים שיבא, סורוקה ואסף הרופא ערוכים לקבלת 13 ילדים ונשים ישראלים השבים לישראל ו-4 אזרחים זרים. בבתי החולים יפגשו עם בני משפחתם ויקבלו טיפול רפואי ונפשי ככל ונדרש. אלו רגעים רגישים עבור המשפחות ועבור השבים לישראל. אנו מבקשים לשמור על פרטיותם ועל כבודם.

ההודעה האופטימית של לשכת ראש הממשלה

חמאס טען שישראל "מפרה את ההסכם בכך שלא מכניסה מספיק משאיות לרצועת עזה", ואחרי מאמצים קדחתניים בשעה 20:50 פורסמה הודעה מטעם לשכת ראש הממשלה בה נכתב: "ראש הממשלה נתניהו קיים הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון כדי לוודא שהפעימה השנייה תתקדם כסדרה". במקביל, משפחות החטופים הרלוונטיות קיבלו הודעה כי בישראל נערכים לכך שהחטופים ישוחררו.

החטופים בדרכם לישראל

החטופים בדרכם לישראל | צילום: Atia Mohammed/Flash90

העסקה כוללת שחרור של 50 חטופים ישראלים במספר פעימות בתמורה ל-150 אסירים ביטחוניים שלא הורשעו בעבירות רצח. בנוסף, העסקה כוללת ארבעה ימי הפסקת אש בלחימה וכן הכנסת משאיות של סיוע הומניטרי לשטח הרצועה.

צפו: האב יוני מתאחד עם אשתו דורון ובנותיו אביב ורז