יותר ממיליון שקל: כתב אישום הוגש נגד גנבי ציוד של נרצח ממסיבת הנובה

מתן ליאור הי"ד היה תקליטן במסיבת הנובה ונרצח במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. לאחר הירצחו, ציוד בבעלותו בשווי של מעל מיליון שקלים נגנב משטח המסיבה. כתב אישום הוגש היום נגד החשודים במעשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 16:46 ו בכסלו התשפד

יותר ממיליון שקל: כתב אישום הוגש נגד גנבי ציוד של נרצח ממסיבת הנובה
אזור מסיבת הנובה ברעים, צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (א') לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד רם שאהין (31) ודניאל חסון (27) מדאליית אל כרמל, ונגד סאן לוסיאן תבל (32) מנתניה, בגין גניבת ציוד הגברה בשווי של יותר ממיליון שקל מקורבנות מסיבת הנובה, שהקיימה בשמחת תורה האחרון, ערב ה-7 באוקטובר. בנוסף, הפרקליטות לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים.

רכבים נטושים באיזור רעים

רכבים נטושים באיזור רעים, צילום: Edi Israel/Flash90

הציגו מצג שווא - ושוחררו

בין הנרצחים במתקפת הטרור של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר השתתף גם מתן ליאור ז"ל, איש הגברה שנתן שירות במסיבה. לאחר הירצחו, נותרו בשטח המסיבה שתי מערכות הגברה השייכות לחברה בה הוא שותף. כיומיים לאחר השביעי באוקטובר, הגיע נהג משאית שלקח איתו מערכת הגברה ששוויה כ-400 אלף שקל וגנרטור שהיה במקום. במקביל, נסעו שניים מהחשודים לאזור המסיבה, תוך שהם מציגים מצג שווא לפיו הם מגיעים לאסוף ציוד של חברם שנעדר. בעקבות הגנבה, המשטרה הפעילה התראת איתוראן, עצרה את נהג המשאית ותפסה את הציוד הגנוב שעליה. לאחר מכן, אחד הנאשמים פנה למשטרה והציג שוב מצג שווא לפיו הוא שותפו של מתן ליאור ז"ל, דבר שגרם למשטרה לשחרר את המשאית עם המערכת.

הציוד שנגנב משטח המסיבה,

הציוד שנגנב משטח המסיבה, צילום: דוברות המשטרה

הפרקליטות: "הנאשמים נכנסו לשטח צבאי סגור על מנת לגנוב רכוש"

בהמשך, חזרו שניים מהנאשמים לאזור המסיבה ברעים על מנת לגנוב את מערכת ההגברה השנייה. גם הפעם טענו כי באו לאסוף ציוד, וכך הצליחו להיכנס לאזור. עוד באותו יום, בעקבות חשיפת גניבת המערכת הראשונה, פנה שותפו העסקי של מתן ליאור ז"ל לאחד הנאשמים, וביקש להבין היכן נמצאת המערכת הראשונה. הלה קישר בין השותף לאשם נוסף, שהתחייב להשיב אותה אך עשה כן רק לאחר פנייה למשטרה. בבקשת המעצר טענה הפרקליטות, כי הנאשמים "נכנסו לשטח צבאי סגור על מנת לגנוב רכוש השייך למתן ליאור ז"ל, אשר נרצח במתקפת הטרור של חמאס, כל זאת טרם שככו הקרבות וטרם פונו גופות הנרצחים".

לשאהין יוחסו עבירות של כניסה למקום צבאי, גניבה בנסיבות מחמירות וקבלת דבר במרמה. לחסון יוחסו עבירות של כניסה למקום צבאי וגניבה בנסיבות מחמירות ולתבל יוחסה עבירה של גניבה בנסיבות מחמירות.