מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בעקבות המטח למרכז: שלושה פצועים, ביניהם אחד קשה מרסיסים בתל אביב

פעמיים ביממה: חמאס שיגרו מטח לעבר גוש דן, גבר כבן 20 נפצע באורח קשה ואישה כבת 43 במצב בינוני מרסיסים

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 14/11/23 17:29 א בכסלו התשפד

בעקבות המטח למרכז: שלושה פצועים, ביניהם אחד קשה מרסיסים בתל אביב
יירוט של כיפת ברזל. ארכיון, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

טילים גם בשבוע השישי של המלחמה: בסביבות השעה 17:00 אחר הצהריים היום (ג') נורה מטח רקטות מרצועת עזה לכיוון גוש דן, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לשני פצועים: גבר כבן 20 במצב קשה ואישה בת 43 במצב בינוני. זה המטח השני לכיוון מרכז הארץ ביממה האחרונה, אחרי שבשבועות האחרונים המטחים נהיו מרווחים יותר.

"ראינו גבר כבן 20 שוכב בגינה ציבורית כשהוא סובל מפגיעות רסיסים קשות"

יוסף ששון, חובש רפואת חירום של מד"א סיפר: "הגענו במהירות למקום ראינו גבר כבן 20 שוכב בגינה ציבורית כשהוא מעורפל הכרה וסובל מפגיעות רסיסים קשות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות, העלנו אותו לאמבולנס מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה. ביצענו סריקות באזור ובבתים הסמוכים כשבמהלכן איתרנו אישה בת 43 כשהתהלכה במקום כשהיא סובלת מפגיעות רסיסים בגופה. הכנסנן גם אותה לאמבולנס מד"א ופינינו אותה תוך המשך טיפול רפואי לבי"ח כשמצבה בינוני".

המטח מגיע אחרי ימים עם הישגים מרשימים לצה"ל בתוך רצועת עזה: צוות הקרב של חטיבה 7 השתלט על בית המחוקקים של החמאס, קריית הממשלה, מפקדת משטרת החמאס ופקולטה להנדסה ששימשה מכון לייצור ופיתוח אמצעי לחימה. במהלך הפעילות השתלטו הלוחמים על מתקן "ג'יזאת" המכיל בתוכו מתחמי אימונים של ארגון הטרור חמאס, חמ"ל מבצעים, מתקני חקירות ומתקני מעצר. במתקן אותרו כלי נשק וחומרי הדרכה ולימוד של החמאס.