מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל מבין את סדרי הגודל: "חמאס הגיע לכיבוש, לא לפשיטה"

במהלך תדריך של דובר צה"ל נחשפו כוונותיו של מחבלי חמאס שחדרו לשטח ישראל: "עד כה ספרנו 1,000 גופות של מחבלים בעוטף, זה מעיד על סדר גודל ההתקפה" | במהלך היממה האחרונה היו התקלויות עם 18 מחבלים בשטח ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/23 08:41 כו בתשרי התשפד

צה"ל מבין את סדרי הגודל: "חמאס הגיע לכיבוש, לא לפשיטה"
מלחמת חרבות מגן, צילום: Yossi Zamir/Flash90

חרבות ברזל, היום החמישי ללחימה: חמישה ימים לאחר תחילת המתקפה מצד החמאס, בצה"ל מעכליםהבוקר (ד') את סדרי הגדול של מתקפת הפתע של חמאס. במהלך תדריך לכלי תקשורת אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי חמאס הגיע לכיבוש ולא לפשיטה.

היה להם ציוד והערכות לכיבוש, לא לפשיטה

"עד כה ספרנו 1,000 גופות של מחבלים בעוטף, יש עוד כמה מאות על הגדר. זה מעיד על סדר גודל ההתקפה. היה להם ציוד והערכות לכיבוש, לא לפשיטה אלא כיבוש. מחבלי חמאס לא עברו את הגדר ביומיים האחרונים. אלפי מטרות וחימושים הותקפו ברצועה".

בנוסף, הבוקר (ד') דווח על יכולותיו המודיעיניות של חמאס והושמדו רשת מצלמות שהוסתרו בתוך דודי שמש ושימשו את חמאס למעקב אחרי כלי טיס.

ההתקלויות בשטח ישראל: 18 מחבלים ביום אחד

הגרי התייחס ליום הלחימה המורכב אמש, ועל המחבלים שעדיין בשטח ישראל: "ביממה האחרונה הרגנו 18 מחבלים בשטח ישראל. היו היתקלויות בזיקים, ארז, כפר עזה, מפלסים, אשקלון ועוד. נבין איך הגיעו לאשקלון. מהלך הטיהור ממשיך, אך חשוב לציין שלא היו כניסות דרך הגדר בכל היומיים האחרונים".

על הזירה הצפונית הוא נתן סקירה: "ב-22:30 בלילה היו שיגורים מסוריה. הגבנו בירי ארטילרי ובמרגמות. בהמשך נוודא אם היו הרוגים שלהם בתקיפה הזו. אנו פועלים מול ארבע גזרות: עזה, יו"ש, לבנון וסוריה. אין יישוב שלא תגברנו, ערוכים בהגנה ובהתקפה. השיגורים מלבנון היו משטח של חיזבאללה. לא יודע להגיד את הזהות של מי ירה, מבחינתי זו אחריות חיזבאללה. יש עשרות רבות של שבויים של חמאס".