בעקבות שריפות הענק ביוון: עשרות תיירים ישראלים חזרו ארצה

מטוס החילוץ שהוציאה אמש חברת פספורטכארד  לרודוס, נחת לפנות בוקר בנמל התעופה בן גוריון עם עשרות מבוטחי פספורטכארד שבילו בחופשה באזור. "זכות גדולה לסייע למבוטחינו"

חדשות כיפה חדשות 24/07/23 17:32 ו באב התשפג

בעקבות שריפות הענק ביוון: עשרות תיירים ישראלים חזרו ארצה
שריפות ענק ביוון , צילום: יהודית צליק, באדיבות פספורטכארד

במהלך השבוע האחרון משתוללות שריפות ענק ביוון, ומדינת ישראל שלחה סיוע בדמות מטוסי כיבוי. לאחר מספר ימים, הגיע לסיומו מבצע "ציפורי אש". גם התיירים הישראלים הוצאו בבטחה מהאזור, כאשר מטוס החילוץ שהוציאה אמש חברת פספורטכארד  לרודוס, נחת לפנות בוקר בנמל התעופה בן גוריון עם עשרות מבוטחי פספורטכארד, רבים מהם משפחות וילדים שבילו את חופשת הקיץ ברודוס.

עם המטוס יצא צוות פספורטכארד בראשות אלון מעברי, סמנכ"ל חטיבת הסוכנים ונקודות הפצה בפספורטכארד, שניהל  את מבצע טיסת החילוץ  לרודוס. פספורטכארד התארגנה תוך מספר שעות לטיסת החילוץ, לנוכח המשך השריפות הפוקדות את האי רודוס בימים האחרונים, הסכנה במוקדי השריפות בדרום האי, והצפיפות והדוחק בחלק הצפוני של האי, לשם פונו תיירים מכל העולם וכן התיירים הישראליים.

מבוטחי פספורטכארד שעלו לטיסה סיפרו על ההימלטות ממוקדי השריפות, בצעידה רגלית ארוכה, בסירות ובאוטובוסים לחלק הצפוני של האי. המטוס המריא אמש מנמל התעופה בן גוריון באזור השעה 22:00, נחת בשדה התעופה RHO ברודוס. במשך כשעה, העלה את המבוטחים למטוס, המריא חזרה לארץ, ונחת באזור שתיים לפנות בוקר בישראל. מפספורטכארד נמסר כי "זו זכות גדולה לסייע למבוטחינו ולהחזירם במהירות ובבטחה לארץ".

במהלך היומיים האחרונים פספורטכארד סייעה למעל ממאה ממבוטחיה, אשר עשרות מהם חולצו  בסירות ואוטובוסים לצד הצפוני של האי, ואתמול, ראשון בבוקר, הגיע לרודוס בטיסה צוות החילוץ של פספורטכארד בשיתוף מגנוס איתור וחילוץ, וסייע למטיילים מבוטחי פספורטכארד שנדרשו לפינוי או סיוע רפואי, וכן חילץ כ-30 מבוטחים שעדיין שהו בחלק הדרומי של רודוס שסמוך למוקדי השריפות, והועברו לצד הצפוני של האי.