שר החוץ הסעודי: יש לנו תנאי מוקדם ליחסים דיפלומטים עם ישראל

הנסיך פייסל בן פרחאן אמר בריאיון בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, כי הסכם להקמת מדינה פלשתינית יהיה תנאי מוקדם לכינון קשרים דיפלומטיים פורמליים בן המדינות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/01/23 23:02 כו בטבת התשפג

שר החוץ הסעודי: יש לנו תנאי מוקדם ליחסים דיפלומטים עם ישראל
פייסל בן פרחאן | , צילום: shutterstock

לראשונה מאז הקורונה, מפגש הצמרת של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס מתקיים השבוע שוב במתכונתו המסורתית. הכנס החל ביום שני ומסתיים היום (ה'). שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, התארח בכנס והתייחס ליחסים של סעודיה עם ישראל. 

בראיון ל"בלומברג" אמר שר החוץ הסעודי, כי הסכם להקמת מדינה פלשתינית יהיה תנאי מוקדם לכינון קשרים דיפלומטיים פורמליים עם מדינת ישראל. "אמרנו בעקביות שאנחנו מאמינים שנורמליזציה עם ישראל זה חלק מאינטרס של האזור".

המהלכים האחרונים של הפלשתינים בזירה הבינלאומית הם מתקפה על ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בין היתר דנו השניים בפגישה, בהתמודדות המשותפת לעצירת תכנית הגרעין האיראנית ופעילותה של איראן באזור. נתניהו הודה על מחויבות הנשיא ביידן כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני. השניים ברכו על חשיבות היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית ועל הצורך בהעמקתם.

בנוסף, דנו השניים בצעדים הבאים להעמקת הסכמי אברהם והרחבת מעגל השלום, בדגש על פריצת דרך מול סעודיה. ראש הממשלה נתניהו ציין כי המהלכים האחרונים של הפלשתינים בזירה הבינלאומית הם מתקפה על ישראל ומחייבים אותנו בתגובה. 

נתניהו וסאליבן

נתניהו וסאליבן | צילום: קובי גדעון, לע"מ