התפתחויות בתיק בזק: בוטלו אישומים נגד אלוביץ' ובכירים לשעבר

בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל היום חלק מהסעיפים בכתב האישום נגד שאול אלוביץ', בעלי בזק לשעבר. כל האישומים נגד בכירים לשעבר בחברה - בוטלו | השופטת: "מעשיהם של הנאשמים אינם מתקרבים לרף הפלילי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/22 11:13 כא בתמוז התשפב

התפתחויות בתיק בזק: בוטלו אישומים נגד אלוביץ' ובכירים לשעבר
שאול אלוביץ', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב מיכל אגמון גונן, ביטלה היום (ד') חלק מהסעיפים בכתב האישום נגד שאול אלוביץ', בעלי בזק לשעבר. כמו כן, כל האישומים בעניינם של לינור יוכלמן ששימשה כמזכירת דירקטוריון בזק, עמיקם שורר, לשעבר סמנכ"ל בזק ונגד אור, בנו של שאול אלוביץ' - בוטלו, והם זוכו לחלוטין.

בכתב האישום נטען כי יוכלמן העבירה לשורר ואלוביץ' מידע סודי. בית המשפט קבע שיש מקום להותיר את הדיון בעבודת הוועדות הבלתי תלויות למשפט האזרחי. "האם מעשיהם של הנאשמים היו ראויים? ייתכן שלא, ייתכן שאכן ראוי להימנע מהעברת המידע. עם זאת, מעשיהם של הנאשמים אינם מתקרבים לרף הפלילי", כתבה השופטת אגמון גונן.

עורך הדין ירון קןסטליץ שייצג את שורר ברך על פסק הדין. "בית המשפט קיבל את כל טענותינו וביטל את האישומים נגד עמיקם שורר. עמיקם יוכל סוף סוף לאחר שנים לשים את העניין מאחוריו, ולהמשיך לתרום מכשרונותיו".

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר בתגובה: "הפרקליטות סבורה שהאישומים העוסקים בהתנהלות הנאשמים בקשר לוועדות הבלתי תלויות בחברת בזק מתארים השתלשלות עובדתית של מרמה פלילית מובהקת, וכי האכיפה הפלילית בנסיבות אלה מוצדקת על מנת להגן על ציבור המשקיעים בשוק ההון. נלמד את ההחלטה ונשקול צעדינו".

נציין, נציין כי לתיק בזק אין קשר בין ההחלטה של השופטת אגמון גונן למשפט נתניהו