ת"ש לשירות הלאומי

בדומה לחיילי צה"ל, גם מתנדבי השירות הלאומי יזכו לסיוע ותמיכה כלכלית. בשלב הראשון יחולקו משקפי ראייה לנזקקים

חדשות כיפה אורי פולק 13/04/11 00:00 ט בניסן התשעא

ת"ש לשירות הלאומי

מנהלת השירות האזרחי-לאומי פתחה במהלך להשוואת התנאים של מתנדבי השירות לתנאים להם זוכים חיילי צה"ל. במסגרת המהלך שואף ראש המנהלת, שר שלום גרבי, לפתח מנגנוני "תנאי שירות" בדומה למסגרת הצה"לית, כך שמתנדבים נזקקים יזכו לתמיכה כלכלית מטעם המדינה.

בשלב הראשון הוחלט לשתף פעולה עם עמותת "משכן הראייה", המסייעת במתן משקפיים בעלות סמלית לאוכלוסיות שונות בישראל, ביניהם חיילים בודדים או כאלה שנזקקו לסיוע. במסגרת המיזם הוחלט כי מתנדבים אשר אין ידם משגת לממן בדיקות ראייה ומשקפיים חדשים, יוכלו לבצע בדיקות ראייה ולקבל משקפיים בעלות סמלית, זאת בכפוף לאישור של מחלקת הרווחה בעירייה.

המיזם, כאמור, אינו אלא צעד ראשון בכוונה לשפר את תנאי המתנדבים ולדאוג לרווחתם בדרכים שונות. מנכ"ל המנהלת גרבי, מוביל כיום מהלך נוסף, במסגרתו תוקם קרן מיוחדת לסיוע למתנדבים נזקקים בשירות האזרחי-לאומי, בדומה לאופן תשלומי הסיוע שמקיים הצבא לחיילים הנזקקים.


"בתקופה זו בה הם תורמים מעצמם לחברה, אנו מחויבים לסייע להם ולפעול לרווחתם. אנו שמחים וגאים על כך שניתנה בידינו הזכות להמשיך ולשפר את תנאי שירותם של המתנדבים, התורמים רבות לטובת הקהילה, החברה ומדינת ישראל", ציין שר שלום גרבי, שהודה לעמותה על הסיוע בהקלה על תנאי המתנדבים.