תלמידי תיכון יזמו: שוק 'דרום' יתקיים ברעננה

תלמידי תיכון המדעי אמי"ת בשיתוף פעולה עם המועצה הדתית בעיר יקיימו שוק ברעננה בו יוכלו תושבי הדרום למכור את מרכולתם "מחובתינו לסייע לבעלי העסקים בדרום"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/07/14 14:13 כה בתמוז התשעד

תלמידי תיכון יזמו: שוק 'דרום' יתקיים ברעננה
דוברות, צילום: דוברות

ביום שישי הקרוב יתקיים ברחבת יד לבנים ברעננה "שוק דרום2", המיועד לבעלי עסקים מהדרום למכירת מוצריהם.האירוע מתקיים זה השבוע השני לאחר שבשבוע שעבר אלפים הגיעו ליריד.

תלמידי התיכון המדעי אמי"ת הם יוזמי היריד והוא נערך בשיתוף פעולה של עיריית רעננה, והמועצה הדתית.

יו"ר המועצה הדתית אריה פרידמן ציין כי ביריד הקודם שיכנע את בעלי העסקים בדרום להגיע משום שלא האמינו כי תהיה היענות. פרידמן הבטיח שהציבור יגיע בהמוניו מתוך ערבות הדדית, אלפי הקונים שהגיעו הוכיחו את דבריו.

חנן מוסקוביץ', בעל חנות מזון מאשדוד מודה על היוזמה: "לא ידעתי איך אני משלם את החשבונות החודש, בזכותם אפשר לנשום!"

אתמול פנה פרידמן לתושבי המרכז והדרום: "אני קורא לאזרחי ישראל לבוא לשוק הדרום ברעננה ולהוכיח שוב, כמה כוח מעניקה האחדות. אני קורא במיוחד לבעלי העסקים בדרום- המועצה הדתית בשיתוף עיריית רעננה תעניק את כל התשתית הדרושה, בואו למכור! זוהי כיפת הברזל הכלכלית!"

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן : "מחובתנו לסייע גם לבעלי העסקים בדרום שנמצאים לא רק תחת מטחי רקטות בלתי פוסקים אלא גם נתונים לפגיעה משמעותית בהיקף מכירותיהם. שוק הדרום שמאורגן ע"י המועצה הדתית ברעננה יכול לסייע בצמצום היקף הפגיעה בעסקים, קודם כל ע"י מודעות ותשומת לב להמשיך ולהיות צרכנים, ובדגש על העדפה מתקנת באזורי העימות.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אלחנן גלט : "אני מברך את יו"ר המועצה הדתית אריה פרידמן על היוזמה המבורכת. חשוב לזכור שאומנם הרבה פעמים שומעים שרקטה 'נפלה בשטח פתוח' ואנחנו נושמים לרווחה- אבל חלק מהשטחים הפתוחים הם שטחים חקלאיים, שכל נפילה בהם גורמת נזק כלכלי חמור לבעלי העסקים בדרום. למזלנו- נזק כלכלי, שלא כמו נזק לנפש הוא הפיך. אני קורא לעם ישראל להוכיח שוב את עוצמתו, לבקר בשוק הדרום ברעננה."

היריד יתקיים ביום שישי ה 25.7.14 החל משעה 9:00 ועד ל 13:00 ברחבת יד לבנים בלב העיר.ביריד ימכרו מוצרי מזון, ביגוד, קוסמטיקה, תכשיטים, צעצועים, מוצרים אורגניים, ועוד.

בתוך כך, יוזמה מקורית של יו"ר חבר המועצות הדתיות שלמה תנעמי ויו"ר המועצה הדתיות בירושלים יהושע ישי אירחה השבוע מאות ילדים ומשפחות מהדרום שהגיעו לבלות בירושלים על מנת לקחת הפוגה ממטחי הטילים בדרום.

מי שעומד מאחורי הרעיון הוא יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי. בשבוע שעבר פנה ישי ליו"ר חבר המועצות הדתיות שלמה תנעמי וביקש ממנו ליזום יחד איתו את הפרויקט לאירוח כל עובדי המועצות הדתיות ומשפחותיהם העובדים בדרום.

בעקבות שיתוף הפעולה, ביקרו השבוע בני המשפחות שהגיעו בשבעה אוטובוסים משדרות, אשדוד, שדות נגב, מרחבים, בני משעון ומקומות נוספים ליום כיף בקיפצובה וגן החיות התנכ"י בירושלים.

לדברי תנעמי "עובדי שירותי הדת ממשיכים לעבוד ללא הרף עבור תושבי מדינת ישראל וחיילי צה"ל, כאשר בני משפחותיהם כבר יצאו לחופש ונאלצים להישאר כל היום בבית בשל האזעקות וירי הטילים הבלתי פוסק".

אחת הילדות 8 הילה חדד סיפרה בגן החיות התנכ"י כי היא מפחדת לצאת לשחק בדרום. אמא של הילה סיפרה כי מדובר בהצלה של ממש. "תראה את הילדים הקטנים שלנו פה. הם היו כלואים בבית 24 7. אנחנו צריכים לחשב כל תנועה שלנו. כל הליכה לשירותים ומקלחת".

לדברי יהושע ישי המטרה שלנו היא לאפשר לעובדי המועצות הדתיות להתרענן לצורך המשך העבודה. אי אפשר לעבוד בשקט כשהילדים בבית ולכן יזמנו את הפרויקט הזה".

סגן השר לשירותי דת אף הגיע לתמוך במשפחות עובדי המועצות הדתיות ואמר לילידם כי הוריהם פועלים בשליחות קודש על מנת שעם ישראל יוכל להמשיך לגדול ולנהל את שגרת חייו.