תינוק נשכח ברכב בבית חגי ונפטר

תינוק נשכח ברכב לוהט ביישוב בית חגי שבדרום הר חברון. נמצא על ידי עוברת אורח ללא דופק ונשימה ועבר החייאה על ידי מד"א. לאחר מאמצים רבים נקבע מותו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/05/14 16:27 ד באייר התשעד

תינוק נשכח ברכב בבית חגי ונפטר
דוברות הר חברון, צילום: דוברות הר חברון

לוי יצחק קונסטנטיניס, פעוט בן שנה וחצי, נשכח ברכב לוהט ביישוב בית חגי שבדרום הר חברון ונמצא על ידי עוברת אורח, לאחר ששהה ברכב שעות. הלוויתו התקיימה הערב בסוסיא.

תושבי היישוב התקשרו למוקד מד"א ודיווחו על הפעוט. לדבריהם, הוא הושאר ברכב עוד משעות הבוקר בעומס חום כבד ובשמש הקופחת. הטמפרטורות שהורגשו במהלך היום ברחבי הארץ עברו בחלק מהאזורים את רף 40 המעלות. צוות מד"א הוזעק למקום וביצע בו פעולות החייאה, לאחר שנמצא ללא דופק וללא נשימה. למרות המאמצים נקבע מותו.

משטרה בודקת כמה גרסאות כשלפי אחת מהן, אביו של הפעוט לקח אותו למרפאה הבוקר. לאחר מכן הוא הסיע אותו למעון, אך כשהגיע למקום מיהר החוצה והשאיר את הילד בתוך המכונית.

אמו של התינוק הגיעה אחר הצהריים להוציא את בנה מהמעון ונמסר לה כי הוא לא נמצא במקום. אז, מיהרה האם למכונית ומצאה אותו. מחקירה ראשונית עולה כי אזרחים גילו את הפעוט ברכב בסביבות השעה 15:00 בעת שישב במושב האחורי.

פרמדיק מד"א זכי יהב, שהיה זה שיילד את הפעוט לאחר שאמו הגיעה עם צירים למוקד מד"א בקריית ארבע, היה אחד מהפרמדיקים שהגיעו לזירה. לynet הוא אמר: "כשהגענו למקום ראינו אזרחים מחוץ למכונית מבצעים בפעוט פעולות החייאה על הכביש בסיוע כוח רפואה צבאי. האזרחים סיפרו כי הבחינו בפעוט שהיה מחוסר הכרה ברכב וחילצו אותו. המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות, אך נאלצנו כעבור דקות לקבוע את מותו".

בשנה שעברה נהרגו בזמן הקיץ שלושה פעוטות מהחנק והחום ברכבים. בשניים מהמקרים מדובר היה ביישובים באזור המועצה האזורית בנימין בו נשכח הילד ובמקרה השלישי נכנס ילד כבן שלוש לתוך רכב, שיחק במנעול ולא הצליח לצאת ולאחר זמן נפטר מהחום הרב.