תיבון לא הגיע

תא"ל נעם תיבון ביטל את ביקורו בישיבת "נווה שמואל" באפרת לאחר שנודע לו על התארגנות שמטרתה למנוע ממנו לדבר

חדשות כיפה יאיר פלדמן 02/11/08 00:00 ד בחשון התשסט

תיבון לא הגיע

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל נעם תיבון, ביטל ביקור שתוכנן להיום (א) בישיבה התיכונית נווה-שמואל שבאפרת. בביקורו היה אמור תיבון לשאת דברים בפני תלמידי הישיבה בדבר חשיבות הגיוס לצה"ל. בעקבות האירוע המתוכנן החלה להתארגן על ידי גורמים מהשטח התנגדות לביקורו של תיבון, ובסוף השבוע הודיע תיבון להנהלת הישיבה כי אינו יכול להגיע להרצאה עקב בעיות בלוח הזמנים.


תיבון שימש בעברו כמח"ט עציון, לאחר מכן כמח"ט חברון, ולפני למעלה משנה מונה למפקד אוגדת איו"ש. במהלך כהונתו לא נמנע מלהסתכסך עם מדיניות הממשלה כאשר טען כי "הסכם חברון הוא הסכם מחורבן" וכי יחס המשטרה ליהודי חברון לא תמיד הוגן, וננזף על ידי מפקדו בני גנץ. במהלך שירותו בחברון ובגוש עציון זכה ליחס אוהד מאנשי ההתיישבות בעקבות מסירותו הרבה, ואף הרצה בפני תלמידי ישיבת עתניאל וישיבת מקור חיים. עם זאת, בחודשים האחרונים, לאחר שהוציא צווי הרחקה מנהליים לארבעה פעילים מהשומרון, ובמיוחד לאחר הריסת ביתו של נעם פדרמן, הצטברו נגדו כעסים רבים בקרב קבוצה של תושבים, ואלו הביאו לביטול ההרצאה.


דינה (שם בדוי), תושבת אפרת המקורבת לקבוצה שעוררה את ההתנגדות, טוענת כי "היה ברור שתהיה שם פרובוקציה של תושבים. מיד לאחר שנודע שהוא אמור להגיע לישיבה, הייתה החלטה של מספר גופים שלא נותנים לו לדבר ומארגנים הפגנות מול הישיבה. כשזה נודע לו הוא ביטל את ההרצאה".


דובר צה"ל מסר כי הדחייה במפגש נובעת מאילוצי לוחות זמנים, וכי קציני פיקוד מרכז הבכירים מקיימים שיח שותף ויומיומי עם נציגי ההתיישבות באזור.


ראש המועצה המקומית אפרת, אלי מזרחי, אמר כי הוא מקווה כי מדובר בדחייה, וכי הוא מתכוון לפנות בצורה אישית לתא"ל תיבון ולבקש ממנו להגיע לאפרת.


מישיבת נווה שמואל סירבו להתייחס לעניין.