מנהל נתב"ג מרגיע: "מעל 85% מהטיסות מתקיימות כסדרן"

מנהל נתב"ג, אודי בר עוז, התייחס למצב הביטחוני והבטיח כי הטיסות יחזרו לסדרן: "אנחנו מייצבים את לוח הטיסות. מדובר ביום יחסית מורכב אבל רוב הטיסות יצאו"

חיים גרבי חיים גרבי, חדשות כיפה 25/08/24 14:05 כא באב התשפד

מנהל נתב"ג מרגיע: "מעל 85% מהטיסות מתקיימות כסדרן"
ישראלים בנתב"ג, אילוסטרציה, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

אודי בר עוז, מנהל נמל התעופה בן-גוריון, התייחס הבוקר (א') לסגירת שדה התעופה להמראות ונחיתות ללוח הטיסות הנוכחית "יחד עם היותו בוקר חריג, אנחנו ביום טיסות עמוס" הבהיר בר עוז. "יש לנו היום 310 טיסות בינלאומיות עם יותר מ-50,000 נוסעים, עם כ-20 חברות בינלאומיות שעדיין ממשיכות לטוס וימשיכו לטוס גם היום וגם מחר וגם מחרתיים".

ההמלצה לנוסעים - להגיע לשדה התעופה שלוש שעות לפני הטיסה

"יש כמה חברות בינלאומיות שביטלו את הטיסות שלהם היום ואנחנו איתן בקשר כדי לראות מתי הם יחדשו אותם, כדי לוודא שנוסעים שהיו אמורים לטוס מחו"ל לנתב"ג ומנתב"ג לחו"ל יוכלו להבין כמה שיותר מהר מה קורה" הוסיף. לדבריו, בנתב"ג פועלים מול חברות התעופה הישראליות והזרות כדי לייצב את לוח הטיסות ורוב הטיסות יצאו גם אם במועדים מאוחרים מהמתוכנן.

מה ההמלצה לנוסעים?

"ההמלצה לנוסעים היא כזאת: להתעדכן מול חברות התעופה ואתר רשות שדות התעופה לגבי זמני הטיסות. כמו כן, להגיע לשדה התעופה שלוש שעות לפני הטיסה. נוסעים שנתקעו בחו"ל להיות בקשר עם חברת התעופה לראות מתי החברה מוציאה את הטיסה הבאה".

פחות מ-15% מהטיסות כרגע בוטלו

בר עוז הדגיש כי גם הטיסות שובטלו או נדחו הן מעטות ביחס לכלל הטיסות שיצאו ויכנסו היום לנתב"ג. "היום היו מתכוננות 360 טיסות בינלאומיות מתוכן בוטלו חמישים טיסות. יותר מ-85% מהטיסות מתקיימות. פחות מ-15% מהטיסות כרגע בוטלו. כל מי שטיסתו בוטלה יוכל למצוא טיסות אחרות בין אם באותה חברה היום או מחר ובין אם בחברות אחרות".

לסיום, גיבה בר עוז את ההחלטה לעצור את הנחיתות וההמראות מנתב"ג במהלך הבוקר והבהיר: "אנחנו בשיתוף פעולה מלא פעולה מלא עם צה"ל, עם חיל האוויר, עם פיקוד העורף, יחד עם גורמי הביטחון כדי לשמור על ביטחון הנוסעים. ההחלטה לעכב את הטיסות הנוחתות והממריאות הייתה כדי לא לסכן אף נוסע ואף נוחת".