בשורה לרוכבים: החל מסוף השבוע השוטרים יוכלו להגיש נגדכם כתב אישום

בסוף השבוע יוכלו השוטרים באופן רשמי להגיש כתבי אישום נגד רוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים שלא נושאים לוחית זיהוי. בנוסף ידרשו השוטרים כי יותר להם להטיל קנס בגובה מאות שקלים על רוכב שנתפס ללא לוחית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/24 20:15 כב בתמוז התשפד

בשורה לרוכבים: החל מסוף השבוע השוטרים יוכלו להגיש נגדכם כתב אישום
אילוסטרציה, צילום: FPSecurity,Shutterstock

בסוף השבוע הקרוב (ה') תתחיל משטרת ישראל להגיש כתבי אישום בגין רכיבה עלקורקינטים או אופניים חשמליים שאינם נושאים לוחית זיהוי. מחר (ב') יובא לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת צו עבירות קנס, שיאפשר להטיל קנס בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים ללא לוחית זיהוי.

הקנס יעלה בהדרגה

מועד התחולה המוצע של צו עבירות קנס נקבע לבקשת שר המשפטים ל-1 בספטמבר 2024. הקנסות נקבעו באופן מדורג, כך שבשנה הראשונה שיעור הקנס יעמוד על 100 שקלים, והוא יעלה באופן מדורג, כך שבחלוף שנתיים הוא יעמוד על 750 שקלים.

קורקינט חשמלי

קורקינט חשמלי, צילום: r.classen,Shutterstock

מעל ל-50 אלף כבר נרשמו לקבלת לוחית זיהוי

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים קידם את צו עבירות קנס, שיובא מחר לאישור ועדת הכלכלה, במטרה לאפשר אכיפה גם בדרך של הטלת קנס. כזכור, לפני כשבועיים החל משרד התחבורה בקמפיין נרחב להעלאת המודעות לרישום קורקינטים ואופניים חשמליים, דבר שהאיץ את קצב הנרשמים באופן משמעותי. במקביל, מתבצעת פעילות נרחבת בנושא מול הרשויות המקומיות לצורך שיתוף פעולה להעלאת המודעות.

עד כה למעלה מ-50 אלף בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים נרשמו באתר משרד התחבורה לצורך קבלת לוחית זיהוי, וקצב הנרשמים נמצא בעליה מתמדת. בימים האחרונים עמד קצב הבקשות ללוחית זיהוי על כ-3,000 בממוצע ביום.