אושר: כל משאיות הזבל בירושלים יוחלפו - זה מה שיגיע במקומן

בתום ישיבת הממשלה החגיגית לרגל יום ירושלים, אושרה החלפת כלל משאיות הזבל בבירה ומעבר למשאיות חדשות ממונעות בגז. עוד סוכם על הקמת פארק טבעי חדש בעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/24 12:12 כט באייר התשפד

אושר: כל משאיות הזבל בירושלים יוחלפו - זה מה שיגיע במקומן
משאית זבל, אילוסטרציה, צילום: M2020,Shutterstock

בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול (ד') לרגל יום ירושלים, אושרה תכנית משרד האנרגיה והתשתיות יחד עם עיריית ירושלים, להחלפת משאיות פינוי האשפה בעיר למשאיות המונעות בגז טבעי, תכנית שתביא לשיפור באיכות החיים של תושבי הבירה, הן מבחינת הפחתת הרעש והן מבחינת הקטנת זיהום האוויר.

במקום סולר מיובא, שימוש בגז טבעי ישראלי

במטרה להפחית את זיהום האוויר ומעבר לשימוש באנרגיות מתחדשות, אושרה התוכנית ובמקום משאיות המונעות בסולר, יירכשו משאיות חדשות המונעות בגז טבעי. על פי התכנית, יוקצה תקציב לרכישת משאיות, ותקציב נוסף להקמת תשתית לתדלוק בגז טבעי.

הסוף למשאיות המזהמות בירושלים

הסוף למשאיות המזהמות בירושלים צילום: GILI YAARI,FLASH90

על פי משרד האנרגיה, משאיות המונעות בגז טבעי הינן אלטרנטיבה יעילה, כלכלית ושקטה ביחס למשאיות המונעות בסולר. בנוסף, הגז הטבעי מופק בישראל, בניגוד לסולר המופק מנפט מיובא, ולכן השימוש בגז הטבעי מגביר את העצמאות האנרגטית של מדינת ישראל.

הפארק הטבעי שיקום בירושלים

בנוסף, אושרה התכנית להקמת פארק טבע עירוני "נחל זימרי". כחלק מהקמת הפארק, תפעל הקרן לשיקום מחצבות שהשר הממונה עליה הוא שר האנרגיה והתשתיות, לשיקום המחצבות שבתחום הפארק. זאת, בשיתוף עיריית ירושלים.

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן אמר לאחר ישיבת הממשלה ואישור הפרוייקטים כי התוכניות שאושרו "יהפכו את הבירה ליפה יותר ולנקייה יותר עבור התושבים, התיירים והמבקרים הרבים מכל העולם. השימוש בגז הטבעי תורם לאיכות הסביבה, ומגביר את העצמאות האנרגטית של המדינה".