150 מיליארד דולר: הרכבת שתשנה ללא היכר את גוש דן

פרויקט התשתית הגדול בישראל: הממשלה אישרה תוכנית קו מטרו M2, שיתפרס לאורך 25 קילומטרים החל מחולון, דרך תל אביב ועד פתח תקווה. עלותו של הפרוייקט נאמדת ב-150 מיליארד שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/24 18:03 כג בניסן התשפד

150 מיליארד דולר: הרכבת שתשנה ללא היכר את גוש דן
תל אביב, צילום: Moshe Shai,FLASH90

הממשלה אישרה היום (ד') את תוכנית קו מטרו M2 - התוכנית הרביעית מבין התוכניות לקווי מטרו במטרופולין גוש דן אשר נחשבת ליקרה ביותר מבין תוכניות המטרו ועלותה נאמדת בכ-150 מיליארד שקלים.

באורך 25 קילומטרים: פרויקט התשתית הגדול בישראל

קו המטרו העתידי, אשר נחשב לפרויקט התשתית הגדול בישראל והוא צפוי להתפרס על כ-25 קילומטרים שיקשרו בין מרכז המטרופולין לחלקו המזרחי. התוואי יתחיל במחלף יוספטל שבצפון חולון ועובר דרך דרום ומרכז תל אביב, ממשיך דרך הערים גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ופתח תקווה ומסתיים סמוך לאזור התעסוקה סגולה של העיר פתח תקוה.

בין התחנות: בית החולים וולפסון ואוניברסיטת בר אילן

הקו החדש ישרת אזורים מרכזיים בגוש דן ובניהם החולים וולפסון, אזור העסקים הראשי של תל אביב ואוניברסיטת בר אילן. בנוסף, הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים- שני קווי מטרו- השלום (1M), וכפר גנים (3M), תחנות של רכבת ישראל- השלום, סגולה פתח תקווה, תחנות קווי רכבת קלה: הקו האדום- החשמונאים, הקו הירוק- כיכר הבימה, הקו הסגול- אלנבי, בר אילן וכפר גנים.

קווי המטרו יחברו את כל מטרופולין תל אביב

קווי המטרו עתידים לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל בלוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקווה במזרח ויהוו מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים והגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית ולקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין.חח

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן בירך על אישור הפרוייקט: "אני מברך על אישור קו מטרו M2. פרויקט המטרו הוא הוא פרויקט חיוני למדינת ישראל בכלל ולגוש דן בפרט ויקצר משמעותית את הפקקים".

"ארבע תוכניות בזמן שיא של שנתיים בלבד"

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח בירך גם הוא: "מדובר ביום היסטורי. מינהל התכנון שם את קידום פרויקט המטרו בראש סדר העדיפויות של מינהל התכנון ואישרנו ארבע תוכניות בזמן שיא של שנתיים בלבד. אין עתיד לגוש דן ללא המטרו".