תורמים לעובדים הסוציאליים

בתנועה הציונית דתית "רעננים" שיתפו פעולה עם צעירי "העבודה" כדי להביא "קמחא דפסחא" לשר האוצר, כמחאה על התנהלותו כלפי העובדים הסוציאליים

חדשות כיפה אורי פולק 14/04/11 00:00 י בניסן התשעא

תורמים לעובדים הסוציאליים
יחצ, צילום: יחצ

במסגרת שיתוף פעולה בין פעילי תנועת "רעננים" של צעירי הציונות הדתית לבין המשמרת הצעירה של מפלגת "העבודה", הגיעו היום (ה) עשרות פעילים במפגן מחאה נגד שר האוצר, יובל שטייניץ. הפעילים ניסו להגיש לשר שטייניץ חבילת מזון "קמחא דפסחא", אותה דרשו שיחלק לעובדים הסוציאליים, אותם "הפקיר" בהסכם האחרון, שנכפה עליהם.

הפעילים הגיעו לפתח משרד האוצר, אך נחסמו על ידי המאבטחים. במקום התפתח עימות קל, כאשר הפעילים עברו את המחסום עם חבילת המזון והמאבטחים נאלצו להדוף אותם בכח, ואף לאיים בהזמנת משטרה. הפעילים פנו לעובדי המשרד הרבים שנכנסו למשרד בבקשה שיעבירו את החבילות ללשכת השר, אך זכו לאטימות והתעלמות מופגנת.


נלחמים ביחד למען העובדים הסוציאלים(צילום: יחצ)


ב"רעננים" ציינו כי שביתת העובדים הסוציאליים שזכתה בתחילה לתמיכה ציבורית נרחבת, "הסתיימה בקול ענות חלושה, לאחר שחתמו על הסכם בכפיית בית הדין לעבודה, והינה תעודת עניות לממשלת ישראל ולשרי האוצר והרווחה בפרט". ב"רעננים" ציינו בהפגנה כי "שר האוצר הוא האחראי הישיר לדאוג לכך שעובדי הרווחה יוכלו לסייע לאלפי המשפחות במדינה בראש שקט ובביטחון כלכלי ומשום כך אנו רואים בהם האחראים גם לדאוג שיוכלו לסבת לשולחן החג בכבוד".

הממשלה לא נמצאת שם כדי לעזור

אפרת לוי, אחת מהעובדות הסוציאליות שהגיעה למפגן המחאה, סיכמה באכזבה כי "אפשר לראות מסביב איך כולם מתגייסים לכבוד הפסח לתרומות לנזקקים, עמותות מזון מתפרשות בכל מקום לגרום לציבור לתרום מזון למען אילו שאין להם ורק מי שאמור מלכתחילה לדאוג לאנשים הללו, הממשלה והמדינה, לא שומעים מהם ולא רואים אותם והם לא נמצאים שם כדי לעזור לאוכלוסיה להתארגן לחג בצורה הראויה".

לוי מתארת כיצד העובדים אמנם חזרו לעבודה לאחר השביתה, אך תוצאותיה היו קשות. "איבדנו אנשים טובים שלא מוכנים להמשיך לעבוד בתנאים האלו, ובצדק. לא יכול להיות שאנחנו מתגייסים למען כולם אבל לא התגייסו למענינו, לעזור לנו לחיות בכבוד. זו עוד דוגמא להסרת ידיה של המדינה מהאחריות כלפי כל מי שאין לו כוח, גם אלו שמקבלים חבילות מזון וגם אלו שאחראים על כך שחבילות המזון יגיעו ליעדן".

יוני שטבון, יו"ר תנועת "רעננים", אמר כי הפעילים ביקשו מהאוצר שישלחו בעצמם סלי מצרכים לעובדים הסוציאליים, שהפכו בגללם לאוכלוסיות חלשות. "טוב הלב הציבורי שנחשף לקראת החג בעמותות ובמתנדבים, שופך אור חיובי ומגלה מה צריך להיות אופייה של המדינה", ציין שטבון.