שרת המשפטים שקד על פרס: "בכהונתו כנשיא השכיל לחבר בין חלקי העם"

המערכת הפוליטית כולה הוציאה הודעות אבל והספד על פועלו של הנשיא לשעבר שמעון פרס שנפטר לפנות בוקר בביה"ח שיבא תל השומר. שר התחבורה כ"ץ: "תמיד הערכתי את תבונתו וניסיונו ואת שאיפתו הכנה להיטיב עם מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/16 06:53 כה באלול התשעו

שרת המשפטים שקד על פרס: "בכהונתו כנשיא השכיל לחבר בין חלקי העם"
Haim Zach/GPO/Flash90, צילום: Haim Zach/GPO/Flash90

שרת המשפטים איילת שקד: "נשיאה התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס, בעל זכויות רבות בבניית כוחה ובטחונה של מדינת ישראל. בכהונתו כנשיא המדינה השכיל לחבר בין חלקי העם, וסייע בהעלאת מעמדה הבינלאומי של ישראל בקרב מנהיגי העולם. אף שהשקפותינו הפוליטיות היו שונות, אין ספק שאת כל מרצו הוא הקדיש למען מדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ ספד לפרס בהודעה בה נאמר: "שמעון פרס ז״ל היה חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של מדינת ישראל למן הקמתה ועד היום. פעילותו הציבורית נשזרה בתולדות המדינה והשפיעה רבות על עיצוב דרכה בתחומי הביטחון, הכלכלה והחברה. שרתנו יחד בממשלת שרון השנייה ולצד חילוקי דעות מדיניים תמיד הערכתי את תבונתו וניסיונו ואת שאיפתו הכנה להיטיב עם מדינת ישראל וכל אזרחיה ואת תרומתו הייחודית לביטחון המדינה. יהי זכרו ברוך".

ח"כ מוטי יוגב אמר: "ברוך דיין האמת. שמעון פרס היה איש אשכולות. נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון ויד ימינו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. ממניחי היסודות לביטחון ישראל, לחוסנה של מדינת ישראל והרתעתה. בהיר במחשבתו, אמיץ בהחלטותיו ומסור כולו לעם ישראל ולמדינתנו. חלוקים היינו על השקפתו המדינית, אך אין חולק על גדלות אישיותו ותרומתו העצומה לעם ולמדינת ישראל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים ויהי זכרו ברוך".