שפע שוק: הסוף

ניצחון לשומרי השבת? לאחר ירידות חדות בהיקף המכירות, רשת שפע שוק מתפרקת.

חדשות כיפה אלעד רותם 31/10/08 00:00 ב בחשון התשסט

שפע שוק: הסוף
Simon Shek-cc-by, צילום: Simon Shek-cc-by

חברת שפע שוק הנמצאת בבעלות "רבוע כחול" מצטמצמת בצורה משמעותית: מתוך 40 סניפים יישארו עד סוף 2008, 13 סניפים בלבד. שאר הסניפים יתמזגו, יחד עם סניפי "מגה", לתת רשת חדשה של הריבוע הכחול שתיקרא "מגה בול". זאב וורמברנד, מנכ"ל ריבוע כחול, מייחס חלק נכבד מן הירידה בנתחי השוק של הריבוע הכחול - לירידה במכירות "שפע שוק". לטענתו מדובר בירידה כללית ולאו דווקא בסניפי שפע שוק הממוקמים בריכוזי אוכלוסייה דתיים, וכי אחוז נכבד מהירידה בהיקף המכירות בסניפים החילונים נגרם עקב מחירי הפירות והירקות בשנת השמיטה. בניגוד לטענתו, בדיקה שנערכה בנושא על ידי "ידיעות אחרונות" העלתה כי בסניפים המוחרמים ירד היקף המכירות בכ-30%.


גורמים בשוק אומרים כי דודי ויסמן, יו"ר קבוצת "אלון", ינסה למכור את שפע שוק החרדית לגורם נוסף. בהתייחס לשאלה זו אמר וורמברנד כי כמנכ"ל, הוא מקווה שניתן יהיה לפתור את המשבר ברשת שפע שוק החרדית, וכי הוא מקווה כי לא יהיה צורך במכירתה.

יש לציין כי מזה למעלה משלשה חודשים מתקיימים מגעים בין חברת "רמי לוי - שיווק השקמה" לחברת "שפע שוק" בנוגע לרכישת 9 סניפים של החברה, השוכנים בריכוזים חרדיים. העסקה לא תצא לפועל, ככל נראה, עקב הכרזת הוועד לשמירת השבת כי החרם יימשך גם על מי שיקנה את סניפי "שפע שוק".


כזכור, החל החרם החרדי על רשת "שפע שוק" עקב פתיחת סניפי am:pm בשבת, והחריף לאחר שביום הכיפורים האחרון היו עסוקים עובדי AM:PM בסידור סחורה וניקוי הסניפים, כאשר מודעות שנתלו בחלונות הראווה הסתירו אותם. עקב החשש כי יתגלו, נאלצו העובדים לישון בחנויות, וכך נגלה לעוברים ולשבים מחזה סוריאליסטי של שקי שינה פרושים על רצפת החנות, ועובדים ישנים עליהם.