שלא על מנת לקבל פרס

פרס ישראל יוענק השנה לשניים מהארגונים הדתיים הפופלרים: תנועת הנשים אמונה, ועמותת עזר מציון.

חדשות כיפה יאיר פלדמן 26/03/08 00:00 יט באדר ב'

שלא על מנת לקבל פרס
יחסי ציבור, צילום: יחסי ציבור

שרת החינוך, הפרופ יולי תמיר, הודיעה לאחרונה על הזוכים בפרס ישראל, בתחום מפעל חיים - תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, כשבתוך שמונה הארגונים שזכו בפרס נמצאים גם תנועת הנשים הדתית לאומית "אמונה" וארגון החסד "עזר מציון".

כידוע, פרס ישראל נחשב לפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל, וטקס הענקתו נערך מדי שנה, במוצאי יום העצמאות בירושלים בטקס רשמי וממלכתי, ובמעמד הנשיא, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, נשיא בית המשפט העליון ועוד מכובדים. הזוכים הנוספים הינם הסוכנות היהודית, התאחדות התעשיינים, מועצת תנועות הנוער, פרוייקט פר"ח לחונכות, ותנועות הנשים - ויצ"ו ונעמ"ת שזכו יחד עם "אמונה".

ישראל מובילה בקידום מעמד האשה

אתמול בישרה תמיר ליו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, על זכייתו של הארגון בפרס ישראל, יחד עם שני ארגוני הנשים האחרים - ויצ"ו ונעמת. בנימיקים על הענקת הפרס נאמר כי "על אף ההבדל ביניהן פועלות תנועות הנשים בשיתוף פעולה לקידום נושאים חברתיים הומניים, תרבותיים וחינוכיים. שלושת הגופים מהווים דוגמא לשיתופי פעולה בקידום החקיקה ובמתן הייעוץ המשפטי לכלל הנשים. בזכות תרומתן הפכה מדינת ישראל למובילה בעולם בתחום קידום מעמד האשה", כשבנוגע לתנועת "אמונה" עצמה נאמר כי נשות הארגון "לא הצהירו על שאיפה מודרנית לשוויון בין המינים, אלא בקשו ליצור כלי ארגוני כאמצעי להשיג לחברה את מקומה הראוי בעבודה, בהתיישבות ובחיי הציבור, מבלי לקרוא תיגר על המסגרת היהודית המסורתית".

"זו שמחה מאוד גדולה", אמרה מינקה ל"כיפה" בתגובה לזכייה, "אני חושבת שהפרס הזה מגיעה לנשות אמונה, למתנדבות לאמהות ולילדים שמתחנכים אצלנו. הרצון שלנו הוא להרחיב את גבולות ההשפעה של האישה הדתית ולראות אותה במקומות של מקבלי החלטות, ואני שמחה שזכינו גם להכרה ממלכתית, יחד עם ארגוני הנשים, עם הייחודיות שלנו כתנועה דתית לאומית".

לדברי מינקה, מאז ההודעה על הזכייה התנועה מוצפת בטלפונים ומיילים, של חברות ופעילי שטח מהארץ ומכל העולם שמברכים, כמו גם פוליטיקאים, ראשי מהפד"ל, ראשי ערים ומעצות שמתקשרים כדי להביע את הערכתם לארגון. "תנועת אמונה קיבלה את פרס ישראל בזכות ולא בחסד", אומר שר-שלום גרבי מזכ"ל המפד"ל, "מי שמכיר את עשייתה המבורכת של התנועה ואת העומדת בראשה הגברת ליאורה מינקה, אל יפלא לנוכח הזכייה המכובדת בפרס ישראל. במשך שנים פועלת תנועת אמונה לחיזוק התא המשפחתי, והאישה הדתית באמצעות מגוון רחב של פעילויות. אין ספק כי לנוכח העשייה הרבה של תנועת אמונה, קודם מעמד האישה והועמקו ערכי המשפחה היהודית בארץ".

עזר מציון מובילה בתחום הפרא-רפואי

כאמור, זוכה נוסף בפרס ביום העצמאות הקרוב הוא ארגון "עזר מציון", כשעל פי נימוקי הזכייה היא העמותה הגדולה והמובילה בישראל בתחום הסיוע הפארא-רפואי לחולים ולמוגבלים".

"בעזרת צוות מקצועי ו-10,000 מתנדבים, מפעילה כיום "עזר מציון" כ-40 סניפים ומעניקה שירותים ללמעלה מחצי מליון אנשים בישראל, ללא תמורה וללא הבדל גזע, דת או מין", נאמר בנימוקי הזכייה, בין השאר הקימה "עזר מציון" את המאגר הלאומי לתורמי מח עצמות, אשר כולל כיום קרוב ל-230,000 תורמים פוטנציאליים ובכך מהווה את המאגר היהודי הגדול בעולם".

אגודת "עזר מציון" הוקמה בשנת 1979, ומגוון הפעולות שלה כולל סיוע לחולי סרטן, אספקת ארוחות חמות לבתי חולים, הסעות לטיפולים רפואיים, השאלת ציוד רפואי ושיקומי, סיעוד ותמיכה בקשישים.