שלא נתעורר מאוחר מידי

עוד לא הסתיימו הבחירות לרשויות המקומיות וכבר המרוץ לראשות הממשלה מתחיל. רועי זמיר מבקש: תתעוררו.

חדשות כיפה רועי זמיר 30/10/08 00:00 א בחשון התשסט

שלא נתעורר מאוחר מידי
דוד שי, ויקפדיה העברית, צילום: דוד שי, ויקפדיה העברית

כדי לשנות החלטת ממשלה יש לעשות מאמצים רבים. קמפיין אדיר לא הצליח לעצור את הגרוש מגוש קטיף. את מה שקמפיינים כנראה לא מסוגלים לעשות מסוגל לעשות כוח פוליטי משמעותי. למי שעדיין לא שם לב הבחירות בפתח. המועמדים כבר התחילו לנהל את המערכה אסור לנו להתמהמה, אסור לנו להפסיד רגע אחד צריך להתחיל לעבוד.

עד לפני זמן קצר היה נראה שקדימה היא גוויה פוליטית. נראה היה שאחרי השתלטות חמאס על רצועת עזה, מלחמת לבנון השנייה והשחיתות הנוראה שפשטה בה, היא הולכת להתפרק - אבל כנראה שכרגע המצב הוא לא כזה והקרב קרב צמוד.

לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין במי התקשורת תומכת. אני מוכן להתערב שאני יכול לחזות מראש את תוצאותיו של סקר שיערך בין אנשי החדשות של העיתונים, אתרי האינטרנט וערוצי הטלוויזיה הגדולים. לציבור הלאומי במדינת ישראל אין כמעט אחיזה בשדה הזה. אנחנו גם לא חזקים במיוחד בספינים חריפים פרי מוחם הקודח של מומחי ויועצים. כלי הנשק היחידים שעומדים לרשותנו הם האמת שלנו, הצדק שלנו והנכונות שלנו לצאת לרחובות ולנסות להשפיע מלמטה.

נכון, ניסינו בגוש קטיף וזה לא הלך. עברנו מבית לבית, ניצחנו במשאל המתפקדים וזה לא עצר את הדחפורים, אבל אסור לנו לתת לזה לשבור אותנו, נכונו לנו עוד מאבקים רבים ואין לנו שום ערובה שנצליח לנצח בהם, אבל זה לא פותר אותנו מהחובה לצאת אליהם ברוח גדולה ולהאמין שניתן לשנות משהו.

לעצור את שטיפת המוח

יש להניח כרגע דיונים פנימיים, חשובים ככל שיהיו, בצד. הם לא יועילו לנו בשעה הזאת. זו שאה בה יש להתאחד ולהתגייס כולם לעבודה על התודעה הלאומית. זכינו לחיות בדור של חרות, דור בו לכל אחד מישראל יש את הזכות לבחור את אורח חייו ואת מנהיגיו. הזכות הזו היא החובה שלנו. החובה למצוא את הנתיבות אל הלב, להצליח לעצור את שטיפת המוח שעוברים הישראלים ולהוביל את העם לבחירה נכונה ואמיתית. גם אם אפשרויות הבחירה הם לא מלהיבות, גם עם לא מדובר כנראה במשיח בן דויד גם בחירה באופציה הפחות גרועה היא משמעותית.

בבחירות האחרונות אחוז הישראלי שלא הלכו לקלפי היה עצום אנחנו מוכרחים לעשות משהו בנושא, מוכרחים להוביל לבחירה שתוכל לעשות שינוי בסדרי העדיפויות של מדינת ישראל.

מהתבוננות בקמפיין של קדימה והעבודה כפי שהוא נראה עד כה כנראה שסומנו. הקמפיינים רוצים להוביל למצב בו מהעבר באחד של המתרס עומדים החילונים השפויים וההגונים ומצד שני השוליים ההזויים של החברה הישראלית - מפלצות אדם בדמות המתנחלים המרושעים והחרדים מוצצי הדם. אסור לנו להשלים עם ניסיון ליצור שסע כזה בעם, אסור לנו לאפשר שהתזה הזאת של יועצי התקשורת ששווה ללכת על מידור של קבוצות חשובות בעם ישראל והמיתוג שלהם כקבוצות שוליים חסרות משמעות במקרה הטוב ומסוכנות במקרה הפחות טוב תשתקע בציבור.

גם אני ממש לא אוהב לעסוק בפוליטיקה. גם אני במידה לי במידה רבה כמו חלק גדול מהקוראים של המאמר הזה אין חשק להתחיל לעסוק בה אבל בזמן שכל כך הרבה מוטל על הכף ובזמן שהקמפיינים של חלק מהמפלגות והספינים של התקשורת הישראלית מנסים לשלול ממני ומעוד רבים אחרים את הלגיטימציה להיות חלק משמעותי מהחברה הישראלית ומהזכות לקחת חלק בקבלת ההחלטות בה, אני חש שיש צורך לעשות מעשה. אם נחכה לרגע האחרון הסיכוי שלנו לעשות שינוי עלולים לפחות משמעותית. אל תיתנו לשטיפת המוח, לייאוש או לשאננות להכריע אתכם. קחו חלק פעיל במערכת הבחירות.