שירות תלמידי ישיבות ההסדר לא יוארך

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את ההצעה להאריך שירותם הצבאי של תלמידי ישיבות ההסדר לשנתיים. 35 חברי כנסת הצביעו נגד המהלך, ועשרה בלבד הצביעו בעדו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/11/14 15:26 כו בחשון התשעה

שירות תלמידי ישיבות ההסדר לא יוארך
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת החוק של חבר הכנסת עמר בר לב להאריך את שירותם הצבאי של תלמידי ישיבות ההסדר מ-17 חודשים לשנתיים.

בדברי ההסבר להצעה שנדחתה נכתב כי, "הצעת החוק באה לתקן עוול ערכי וחברתי הפוגם בשוויון בין אזרחי המדינה לפיו בעוד שחייל במסלול רגיל משתחרר לאחר פרק זמן של 32 חודשים והופך אחראי לגורלו, ממשיך תלמיד ישיבות ההסדר בלימודיו בתמיכת המדינה לאחר שירות צבאי של 17 חודשים בלבד”.

"ההצעה מבקשת לערוך שינויים במצב האבסורדי שהיה קיים עד כה, לפיו דינו של חייל בעת שירותו הצבאי זהה לזה של בן ישיבות ההסדר בעת פרק הלימודים התורניים. יחד עם זאת, מתוך ההבנה כי המסלול המיוחד של בני ישיבות בא לענות על צורך של שמירת עולם התורה במסגרת הציונות הדתית, מכיר החוק בחשיבות פרק הלימודים בישיבה התורנית שבמסגרת השירות המשולב", הוסיפו חברי הכנסת החתומים על ההצעה בדברי ההסבר.

כאמור, היום (ד') נדחתה ההצעה להעלאת זמן השירות הפעיל של תלמידי ישיבות ההסדר לשנתיים, כשנגד המהלך הצביעו 35 חברי כנסת, ורק עשרה הצביעו בעד הארכת השירות.