שחרר את פולארד

הגיע הזמן: לאחר 25 שנות מאסר, תגיש ישראל בקשת חנינה רשמית וגלויה למענו של המרגל יונתן פולארד. ראש הממשלה נתניהו במסר פומבי: "יונתן, העם מחכה לך"

חדשות כיפה אורי פולק 04/01/11 00:00 כח בטבת התשעא

שחרר את פולארד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיגר היום (ג) מכתב רשמי לנשיא ארצות-הברית, ברק אובאמה, בו הוא מבקש באופן רשמי כי יפעל לחנינתו ושחרורו של המרגל הישראלי יונתן פולארד. נתניהו, כזכור, הודיע על כוונתו זו לפני כשבועיים. יצויין כי פנייתו של ראש הממשלה הינה תקדים משמעותי, שכן ב-25 השנים בהם כלוא פולארד בארה"ב, זו הפעם הראשונה בה ישראל מגישה בקשת חנינה רשמית וגלויה בעניינו.

בנאום מיוחד שנשא הערב במליאת הכנסת, הקריא ראש הממשלה מתוך המכתב ששיגר לנשיא ארה"ב, בו כתב בין היתר כי "לאור העובדה שפולארד נמצא בכלא כבר 25 שנה, אני סבור שבקשת חנינה חדשה היא ראויה בהחלט. אני יודע שפקידים אמריקאים שבקיאים בנושא שותפים להחלטה. למיטב הבנתנו, יונתן פולארד ריצה עונש ארוך יותר ואף מצבו הבריאותי הידרדר משמעותית".

עוד הוסיף נתניהו כי הוא "יודע שארה"ב כמדינה המושתתת על הגינות, צדק ורחמים. מכל הטעמים הללו אני מבקש מכל ההערכה כלפיך שתשקול בחיוב זאת. עם ישראל תמיד יהיה אסיר תודה לך". במסר פומבי לפולארד ביקש לחזק את ידיו וקרא לו: "יונתן, העם מחכה לך. בעזרת השם תהיה איתנו כאן בקרוב".

נתניהו סיפר כי שנפגש בעבר עם פולארד, לפני כתשע שנים, הוא מצא "אדם נבון, אפילו מבריק, אדם רגוע. הוא דיבר ברצינות, ושמר על איפוק וסיפר לי על מצבו ללא רחמים עצמיים. הוא אמר שזה לא קל". ראש הממשלה סיפר כי פגש לפניו "יהודי חם וגאה, וציוני אמיתי. אין לי ספק שהחוסן הפנימי שלו ותכונות יוצאות דופן הן שאפשרו לו להחזיק מעמד לחצי היובל שהוא יושב שם כלוא".

מהבית הלבן נמסר הערב כי "ארצות הברית תבחן את בקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשחרר את המרגל יונתן פולארד".

כזכור, ראש הממשלה נפגש לפני כשבועיים, עם רעייתו של פולארד, אסתר. במהלך אותה פגישה התחננה אסתר פולארד על חיי בעלה, שכן לדבריה "מצבו הבריאותי חמור ביותר ולאחרונה הוא אושפז שלוש פעמים. רה"מ חייב להציל את חייו". גם הרבנים הראשיים לישראל קראו לציבור להתפלל לרפואתו, זאת נוכח ההתדרדרות במצבו הרפואי. בעקבות מצבו הוצרך פולארד בפינוי לבית החולים וביצוע ניתוח, כיוון שהוא סובל משורה של מחלות כרוניות ואקוטיות.