שבר שיא: בן 92 עבר ברית מחודשת בעקבות טעות של מוהל

92 שנה לאחר שעבר ברית מילה בעיר שיראז בפרס עבר קשיש תושב אור יהודה הקזת דם מכיוון שרבנים קבעו כי הם ערלים. רוב בני העיר, כולל בנו, חתנו ונכדו של הקשיש לא עברו מילה כהלכה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/11/14 16:00 כ בחשון התשעה

שבר שיא: בן 92 עבר ברית מחודשת בעקבות טעות של מוהל
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

אף פעם לא מאוחר מדי. קשיש בן 92 מאור יהודה הוא ככל הנראה האיש המבוגר ביותר שעבר ברית מילה בימנו, זאת בעקבות טעות של מוהל, כך מתפרסם בחדשות 2.

ב-1922 עבר הקשיש ברית מילה בעיר שיראז שבפרס, שם הוא נולד, בידי המוהל המקומי, אך 92 שנה מאוחר יותר הוא גילה שהוא ערל, מכיוון שהברית לא נעשתה כראוי.

לפני כשנתיים התעוררה סערה במגזר החרדי לאחר שבדיקת רבנים העלו ששני מוהלי העיר שיראז, אב ובנו, המוכרים מאוד בקרב יהדות פרס, לא שלטו במלאכת המילה ורבים מבני העיר נימולו שלא על פי ההלכה, כך שבפועל נותרו ערלים. בעקבות אותה ידיעה ביקשו גברים רבים ממוהלים לבחון האם ברית המילה שלהם נעשתה כראוי, וגילו כי הם צריכים לעבור ברית מילה מחדש. בין שאר הגברים היו גם אותו קשיש, אחד מבניו, חתנו ונכדו.

"תמיד הרגשתי שמשהו לא בסדר", סיפר אחד מבניו של הקשיש שעבר את הברית המחודשת שבוע לפני אביו. "לא חשבתי שיש בעיה הלכתית אבל בתוכי תמיד הייתה מעין מרה שחורה, וכעת, לאחר שנימולתי משהו נפתח, משהו התבהר לי.

ביום ראשון האחרון הגיע הקשיש בן ה-92 לקליניקה 'מירב' בבת ים, שם מבצעים אנשי ארגון 'ברית יוסף יצחק' בריתות בחינם ולאחר שרופא ביצע בו הרדמה מקומית הקשיש עבר ברית מילה מחודשת, הפעם על פי ההלכה.