שאלת החוקיות

מתיישבי יצהר זועמים בעקבות טור פובלציסטי שהתפרסם ב"מעריב", אשר התייחס אליהם כאל "התנחלות בלתי חוקית". "יצהר הוקמה כחוק, בידי ממשלת ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 16/01/11 00:00 יא בשבט התשעא

שאלת החוקיות
מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

בהתיישבות יצהר זעמו בסוף השבוע בעקבות מאמר פובלציסטי שהתפרסם בעיתון "מעריב", בו כתבה יעל פז-מלמד, מבכירי הכותבות בעיתון, כי ההתיישבות ביצהר הינה "התנחלות בלתי חוקית". המאמר שנכתב תחת הכותרת "הבית נהרס" עסק אמנם בגינוי של החלטת הכנסת השבוע, בדבר הקמת ועדות חקירה לבדיקת מקורות המימון של ארגוני שמאל, אך השתלח בין השאר גם במתיישבי יהודה ושומרון.

במזכירות היישוב יצהר ובוועד מתיישבי השומרון בחרו שלא לשתוק, ושיגרו בסוף השבוע מכתב המאיים בתביעת לשון הרע באם לא תפורסם התנצלות על הדברים. במכתב מבהיר היועץ המשפטי לוועד, עו"ד דורון ניר-צבי, כי אם לא תפורסם התנצלות בתוך שלושה ימים, תוגש כנגד העיתון והעיתונאית תביעת לשון הרע.

"הגב פז-מלמד איננה נותנת לעובדות לבלבל אותה, וגם המשפט דלעיל (כמו משפטים רבים אחרים במאמריה) הינו שקרי", כותב עו"ד ניר-צבי. "אשר על כן, הינך נדרש בזאת להורות לגב פז-מלמד לפרסם התנצלות כלפי מרשיי. במידה ולא תענה בחיוב לדרישת מרשיי האמורה מעלה, תוך 3 ימים מקבלת מכתבי זה, יאלצו מרשיי לפנות לערכאה המשפטית המוסמכת על-מנת לקבל את סעדיהם, דבר אשר יסב לעיתונכם אי-נעימות וכן הוצאות נוספות ומיותרות".

מדובר בהזדמנות השנייה בעת האחרונה בה פועלים מתיישבים נגד עיתונאים, בנסיבות דומות. כזכור, לפני כחצי שנה, נאלצה פז-מלמד להתנצל בפני תושהי הישוב "כפר תפוח" בשומרון, זאת לאחר איום בתביעה שנשלח אליה ע"י ועד מתיישבי השומרון. "ביהודה ושומרון חיים למעלה מ-300 אלף אזרחים בזכות ולא בחסד, אשר נשלחו למשימה חלוצית ציונית ע"י המדינה ולאף אחד אין זכות להשמיץ ולהסית כנגדם, גם אם הוא עיתונאי", מסביר לכיפה יוסי דגן מועד מתישבי השומרון.

"הגיע הזמן שבמערכות התקשורת יבינו שעידן המתנחל הפראייר נגמר. לא ניתן להסית ולהשחיר את קבוצת האוכלוסייה הטובה והתורמת במדינה. על כל הסתה תבוא תגובה, על כל השמצה תבוא תביעה", מוסיף דגן.

אברהם בנימין, דובר הישוב יצהר, מבהיר בעקבות הגשת התביעה כי "היישוב יצהר הוקם כחוק על אדמות מדינה בידי ממשלת ישראל. המילים ארץ ישראל, ציונות והתיישבות עדיין לא נחשבות למילים גסות בקרב הציבור היהודי הבריא בנפשו ובערכיו, בניגוד לעיתונאי השמאל היושבים בבתי הקפה על חורבות שיח מוניס וקטמון, ומלהגים גבוהה-גבוהה על הכיבוש המשחית".