"רשעות והתנכלות נגד הרבנים"

הרב דב ליאור אשר זומן לחקירת משטרה בעניין תמיכתו בספר "תורת המלך", טוען כי מדובר ב"ניסיון להשתיק את דעת התורה, כמו ברוסיה הסובייטית"

חדשות כיפה אורי פולק 08/02/11 00:00 ד באדר א'

"רשעות והתנכלות נגד הרבנים"
יחצ, צילום: יחצ

"הרבנים נבחרו על ידי הציבור כדי שיגידו את דעת התורה, הם לא עוסקים בפוליטיקה מלוכלכת. החקירות הן רשעות והתנכלות נגד ציבור הרבנים" - כך טען אתמול (ב) הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע וראש ישיבת "ניר", בשיעור שמסר לתלמידי הישיבה, זאת על רקע החלטת המשטרה להוציא נגדו צו מעצר.

כפי שפורסם בכיפה, לפני מספר ימים הגיע מפקד משטרת חברון אל ביתו של הרב ליאור והודיע לו כי הוצא נגדו צו מעצר בשל אי-הסכמתו להגיע לחקירה, אשר עניינה הבעת התמיכה של הרב ליאור בספר "תורת המלך", החשוד בהסתה לרצח. בתגובה טען נגדו הרב ליאור כי הוא "לא ישתתף בביזוי כבוד התורה" ולכן לא יגיע מיוזמתו לחקירת משטרה. "מדובר בניסיון לסתום פיות לרבנים", נימק.


(צילום: אלנתן גוטווירט)


"החקירות נגד הרבנים הינן ניסיון להלביש על רבנים כל מיני מגבלות שאוסרות עליהם להביע את דעת התורה", אמר הרב ליאור לתלמידיו. "זה מזכיר את הקומיסרים הבולשביקים ברוסיה הסובייטית, אשר רצו לכפות על ההמונים את דעתם. בעולם התורה זה לא מקובל - אדם צריך להגיד את דעת התורה לשם שמיים, מה שהוא חושב לנכון".

הרב ליאור טען באוזני תלמידיו כי הוא מזהה "מגמה מצד חוגים מסויימים, להתנכל לרבנים". לטענתו, זימונם של עשרות רבנים לחקירות הינו "ניסיון להשתיק את דעת התורה. כל מי שהוא אדם ישר הדוגל בחופש הביטוי, צריך להבין זאת. היום אין חופש הביטוי, יש הפקרות הביטוי. כל מי שמכפיש את תורת ישראל חי בצילו של חופש הביטוי. לא שמענו שעצרו איזה אימאם או מטיף נגד מדינת ישראל. הרבנים, שמעולם לא דיברו נגד המדינה או הצבא ורק הביעו את דעת התורה כפי שהיא חובתם, מתנכלים אליהם".

"זה נגד יסודות הדמוקרטיה. אם ישנו חופש ביטוי - הוא לכולם. כל מי שהוא בן אדם ישר צריך להבין שזה לא נכון. אין לרבנים עניין נגד חוקי המדינה, אלו דברים באוויר. המדינה יקרה לנו, אנחנו בסך הכל רוצים להביע דעת תורה", קובע הרב ליאור.