רק כשהרכב נעצר על שפת תהום הבנתי שהוא נהרג

בביקור בישיבת בנ"ע אורות יהודה באפרת סיפר הרב חיים דרוקמן על ניסיון ההתנקשות בחייו בדרכו לחברון לפני עשרים שנים. "המשכתי לדבר אליו כי חשבתי שרק נפצע". צפו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/04/14 13:09 ב בניסן התשעד

רק כשהרכב נעצר על שפת תהום הבנתי שהוא נהרג
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

"רק כשהרכב נעצר על שפת התהום כששני הגלגלים הקדמיים תלויים באוויר הבנתי שהוא נהרג", כך שחזר הרב חיים דרוקמן על ניסיון ההתנקשות בחייו בדרכו לחברון, שעלה בחיי נהגו אפרים איובי, לפני עשרים שנה. "אני לא מבין בנהיגה. כיביתי את הרכב והוא נעצר לבדו. שני הגלגלים הקדמיים היו באוויר".

לקראת היציאה לחופשת הפסח סייר הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון ויו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, במספר ממוסדות הרשת ביו"ש יחד עם הרב בני נכטיילר ובכירים נוספים. הרב דרוקמן התפלל שחרית בישיבת מטה בנימין ולאחר מכן המשיך לפסגת זאב ולאחר מכן לאפרת.

בישיבת בני עקיבא אורות יהודה באפרת שוחח הרב עם התלמידים וסיפר להם על ניסיון ההתנקשות בחייו שאירע בסמיכות למקום הישיבה, כשהיה בדרכו לחברון. לפני חודשים ספורים מלאו 20 שנה לאירוע שבו נהרג נהגו של הרב דרוקמן, אפרים איובי הי"ד, מיריות המחבלים.

הרב סיפר בהתרגשות כי בתחילה לא הבין שאפרים הי"ד נהרג והוא המשיך לדבר אליו כי חשב שרק נפצע והרכב המשיך בנסיעה כרגיל באורח פלא. רק כשהרכב נעצר על שפת תהום כששני הגלגלים הקדמיים תלויים באויר, הבין הרב שנהגו המסור נהרג ושחייו ניצלו בנס ברכב שהיה מנוקב ב-28 חורים. ההערכות גורמי הביטחון שחקרו את האירוע היו כי מדובר היה בנסיון התנקשות מכוון בחייו של הרב דרוקמן. הרב סיפר לתלמידים כי מאז בכל שנה הוא מציין את האזכרה לאפרים איובי הי"ד ולאחר מכן עורך סעודת הודיה על הצלתו.

צפו ברב דרוקמן מספר על ניסיון ההתנקשות בחייו:

[embed]

]

צילום וידיאו: גילי צרפתי