רצים בשבת

בכפר סבא התקיים השבת המירוץ העירוני תוך חילול שבת בפרהסיה, חרף מחאת הקהילה הדתית בעיר. חברי המועצה הדתיים מקווים לפתרון בשנה הבאה

חדשות כיפה אורי פולק 06/03/11 00:00 ל באדר א'

רצים בשבת
yrrek-cc-by-saאילוסטרציה, צילום: yrrek-cc-by-saאילוסטרציה

חרף מחאת הקהילה הדתית בעיר, התקיים השבת המירוץ העירוני בכפר סבא, תוך חילול שבת מופגן ברחובה של עיר. בקהילה הדתית זועמים על חוסר ההתחשבות מצד חברי המועצה, אשר לא שעו לקריאות הציבוריות בשבועות האחרונים - והחליטו לקיים את המירוץ במתכונתו המלאה, בשעה שהציבור הדתי נמצא בבתי הכנסת לתפילות השבת.

קודם לקיומו של המירוץ פנו ארבעת חברי המועצה הדתיים במועצת העיר, כולל סגן ראש העירייה, במכתב דחוף לראש העירייה. במכתבם דרשו חברי המועצה להימנע מחילול שבת המוני עם קיומו של המירוץ, המאורגן וממומן על ידי העירייה.

"אין כל סיבה או הצדקה למנוע מתושבים רבים השומרים שבת מלהשתתף במרוץ שהינו אירוע עירוני, כתבו איתן צנעני, אמיר קולמן, ארנון לוי ושמעון פרץ לראש עיריית כפר סבא. לצערנו, בנוסף למרוץ, מתקיים הפנינג וכן מופעים נוספים המעצימים את חילול השבת ההמוני בעיר. הפעילות הנלווית למרוץ, הכרוכה אף היא בחילול שבת המוני, נערכת במרכז העיר וגורמת לכך שגם תושבים דתיים ומסורתיים שאינם משתתפים במרוץ נאלצים להיחשף לחילול השבת באמצעות ההפנינג והמוזיקה הרועשת הבוקעת מהאירועים הנלווים למרוץ", נטען במכתב.

חברי המועצה הוסיפו כי לדעתם יש מקום לפחות לצמצם למינימום האפשרי את חילול השבת ההמוני והפגיעה הקשה ברגשותיו ובזכויותיו של הציבור שומר השבת בעיר. אנו מוחים בתוקף על חילול השבת הכרוך בקיומו של המרוץ בשבת ובמקביל מבקשים לצמצם את היקף חילול השבת ההמוני ברחובות העיר, וכן לבטל את כל האירועים מחללי השבת ההמוניים שאינם חלק אינטגראלי מהמרוץ עצמו.

כאמור, בקשתם של חברי המועצה לא התקבלה - ובכפר סבא קיימו את המירוץ כרגיל.

חברי המועצה כעת מתכוונים לפעול כבר מעתה, כדי לקבוע את מועד המירוץ בשנה הבא - ביום חול.