רוצים לנהוג בשקט

צעירי "מר"צ" ו"האיחוד הלאומי" משתפים פעולה במאבק למען הורדת מחירי שיעורי הנהיגה והטסטים. היום הם יצאו לרחובות

חדשות כיפה אורי פולק 16/06/10 00:00 ד בתמוז התשע

רוצים לנהוג בשקט
ינון איזביצקי, צילום: ינון איזביצקי

שיתוף פעולה יוצא דופן הביא היום את ההנהגה הצעירה של מפלגת "האיחוד הלאומי" ואת נוער מפלגת "מר"צ", להפגין במשותף בנושא לימודי הנהיגה בישראל, בדגש על המחירים המופרזים של שיעורי הנהיגה והטסטים. שני הארגונים קיימו הפגנה משותפת מול משרד התחבורה בירושלים.


להוזיל את מחירי שיעורי הנהיגה (צילום: ינון איזביצקי)


בהודעה משותפת שהוציאו הארגונים נכתב כי בכוונתם לפעול להורדת מחירי השיעורים ומחירי הטסטים. "אנו רוצים להוריד את מחירי הטסטים למאה שקלים, לבטל לחלוטין את התשלום על הטסט הפנימי, ולדרוש פיקוח של משרד התחבורה על הנושא. נחתור למודל שבו יהיו מורי הנהיגה בעלי זכויות הזהות למודל של נהגי המוניות - הכרה ברכבם כרכב עבודה וזכויות נוספות כמו הפחתת המיסוי על הרכב וסבסוד הביטוח, ובהתאם לכך יוזלו מחירי שיעורי הנהיגה ומבחני הנהיגה הפנימיים והחיצוניים", טוענים הארגונים.

משתפים פעולה (צילום: ינון איזביצקי)


"לדעתנו, אי אפשר לראות בשיעורי הנהיגה שיעורים פרטיים שכן אין מדובר בשיעורי תגבור כמו במתמטיקה. כיום כמעט כל אזרח רוצה וצריך להוציא רישיון, כמעט כמו שכל אזרח מסתובב עם פלאפון. רישיון נהיגה במדינה נאורה הוא דבר בסיסי ולא נחשב למותרות", נכתב.


בימים האחרונים מריצים הארגונים עצומה באינטרנט וקבוצת תמיכה ברשת החברתית "פייסבוק", עתה חתמו למעלה מ-4,000 אנשים. הצעירים אינם מסתפקים בפעילות מקוונת: טיוטא לתיקון חוק התעבורה בנושא הטסטים, נמצאת בשלבי הגשה אחרונים ע"י ח"כ יעקב כ"ץ, בהנחייתם.