רוב יחסי של תושבי יו"ש בקורסי מפקדי פלוגה וגדוד

אחוז המתנחלים בקורס שהגיע לסיומו לפני כשבוע גדול פי ארבע משיעורים באוכלוסייה. בקורס מ"פ היו 16% מתושבי יהודה ושומרון ובקורס מג"ד שיעורם עלה ל-18%

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 04/02/14 14:35 ד באדר א'

רוב יחסי של תושבי יו"ש בקורסי מפקדי פלוגה וגדוד
דובר צהל, צילום: דובר צהל

אחוז המתנחלים בקורס מ"פים ומג"דים האחרון, שהגיע לסיומו לפני כשבוע, גדול פי ארבע משיעורם באוכלוסייה. נתון זה מקנה לתושבי יהודה ושומרון רוב יחסי בקורסי המ"פים והמג"דים העתידים להוביל את שדרת הפיקוד בצה"ל.

מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הבוחנים את אוכלוסיית הקצינים מסיימי קורס מ"פים ומג"דים האחרון שהגיע לסיומו לפני שבוע, עולה כי לתושבי יהודה ושומרון רוב יחסי בקורסים. בקורס מ"פים היו תושבי איו"ש ל16% ממסיימי הקורס ובקורס מג"דים שיעורם עלה לכדי 18%, פי ארבע משיעורם באוכלוסייה במדינה.

עוד הנתונים מגלים כי 8% ממסיימי קורס מ"פים הם מאזור ירושלים, 14% מאזור הדרום, 27% מאזור הצפון אך רובם, 35%, מגיעים מאזור המרכז. אחוזים דומים נמצאו גם בקורס המג"דים האחרון שם 12% הגיעו מאזור הדרום, 18% מהצפון ו47% מאזור המרכז.

"תושבי יהודה ושומרון מבינים בצורה ברורה יותר את המורכבות של הסיטואציה שבה אנו חיים, ובייחוד את העובדה שאנחנו עדיין נמצאים לחימה" אמר סרן אלעד כהן, בוגר קורס מ"פים מיישוב מבוא דותן שבצפון השומרון. עוד הוסיף ואמר לעיתון 'במחנה' כי " כששתי דקות מהבית נזרקות אבנים על רכבים פרטיים, כשמדי יום יש חיכוכים עם האוכלוסייה הפלסטינית וכשעל היישוב שלנו שומרים חיילים, אין לנו אפשרות אלא להרגיש אלת הצורך לתת ולתרום לביטחון מדי יום".