רגב לנתניהו: אתנגד למתווה הכותל

השרה הבהירה כי "דרישת הרפורמים להפוך את הכותל למקום בו נשים וגברים מתפללים יחד, לא מקובלת עליי". נתניהו, בתיאום עמה, העביר אותה מתפקידה כיו"ר הוועדה למקומות קדושים

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/06/18 07:37 טו בתמוז התשעח

רגב לנתניהו: אתנגד למתווה הכותל
בנימין נתניהו ומירי רגב בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיע אמש (רביעי) לראש הממשלה כי לא תאשר ותתמוך במתווה הכותל. נתניהו בתגובה העביר את השרה, בתיאום עמה, מתפקידה כיו"ר הוועדה למקומות קדושים.

"בחודשים האחרונים התלבטתי קשות", סיפרה רגב בדף הפייסבוק שלה והוסיפה, "מצפוני לא נתן לי שקט. לא יכולתי לאשר את מתווה הכותל באופן שהיה פוגע בסדרי עולם".

לדבריה, "דרישת הרפורמים להפוך את הכותל למקום בו נשים וגברים מתפללים יחד, לא מקובלת עליי ולא על מורשת ישראל.  החלטתי להיות נאמנה למצפוני ולכן הודעתי לראש הממשלה שאין בכוונתי לאשר את מתווה הכותל מתוקף סמכותי כיו"ר הוועדה למקומות קדושים".

מתווה הכותל שתחילה אושר על ידי הממשלה בוטל בשנה שעברה מה שיצר סערה גדולה מול יהודי התפוצות ובמיוחד אלה שבארה"ב. מאז ניסה ראש הממשלה נתניהו בדרכים שונות למצוא סוף למשבר וכעת כשרגב הצהירה כי לא תשתף עמו פעולה בנושא יעברו הסמכויות אליו.

"כל אדם רשאי לבקר בכותל ולשאת את תפילתו לבורא עולם, ובתנאי שיעשה זאת מתוך כבוד למקום ולמורשת ישראל", הוסיפה רגב בדבריה, "שבנו אל הקדוש שבמקומותינו שלא על מנת לבזות אותו.  כולי אמונה ותקווה שאנו נשמור על קדושת הכותל ונכבד אותו".