רב הגרעין בבאר שבע: במקום להתגונן – לחסל את החמאס

הרב שמעון כהן, ראש הגרעין התורני "בית מוריה" בבאר שבע, מקווה כי צה"ל יפעל לחיסול הטרור, במקום לקרוא להתגוננות התושבים. "לעשות הכל כדי שהמציאות המעוותת הזו תפסק"

חדשות כיפה אורי פולק 21/08/11 10:58 כא באב התשעא

רב הגרעין בבאר שבע: במקום להתגונן – לחסל את החמאס
תמונת ארכיון: דובר צהל, צילום: תמונת ארכיון: דובר צהל

הימים האחרונים, החל מהפיגוע המשולב באזור אילת, הביאו מיליון אזרחים תחת מתקפת טילים שלא ידע הדרום מאז מבצע "עופרת יצוקה". הרב שמעון כהן, ראש הגרעין התורני "בית מוריה" בבאר שבע, מספר היום (א') לכיפה על התחושות הקשות בעיר, אך יחד עם זאת, על החוסן המשמעותי של התושבים - שרוצים לראות את הדרג המדיני משנה את מדיניותו כלפי החמאס.

השבת האחרונה עברה על באר שבע תחת איום הטילים והאזעקות, גם בתפילות השבת. "האווירה מורכבת, לא פשוטה בכלל. לא קל להתמודד עם אזעקות באמצע תפילות השבת, אפילו באמצע תפילת העמידה. בתי הכנסת מלאים והאזרחים, שנשמעים להוראות, מיהרו במהלך השבת אל המקלטים. קשה פה. יחד עם זאת, החיים ממשיכים, הרחובות ובתי הכנסת מלאים ואנחנו מקווים לטוב", אומר הרב כהן.

לדבריו, עמדת הציבור בבאר שבע, כפי שהרב כהן מכיר אותה, סבורה כי יש להחריף את התגובה הישראלית נוכח התנהלות החמאס. "צה"ל והממשלה מתנהלים כאילו כל העניין הוא התגוננות. מאשימים את האזרחים בכך שההרוגים והפצועים הם פועל יוצא של התגוננות שאיננה נכונה. כל התפיסה היא מעוותת - זו מציאות מטורפת. במקום לתקוף ולהילחם בטרור, טוענים כי הכל מתחיל ונגמר בהתגוננות", מספר הרב כהן.

הרב כהן מסרב להעריך לאן תתפתח ההסלמה, אך מבחינתו דבר אחד בטוח - את התגובה צריך להחריף ובחמאס יש להכות מכה נחרצת. "צריך לפגוע באופן משמעותי בתשתיות הטרור ולחסל את רוב ההנהגה הצבאית הבכירה של חמאס. זה מה שהאזרחים רוצים ואם המדינה תעשה זאת, התחושה בשטח תהיה טובה יותר מפני שלאנשים תהיה תקווה שהם לא מתגוננים לחינם. צריך לעבור מהגנה להתקפה, לעשות הכל כדי שירי הטילים הזה ייפסק. חוסר הבהירות הוא משהו שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו", הוא אומר.

"הציבור לא מטומטם", מדגיש הרב כהן, "אי אפשר רק לבוא ולהאשים אותנו בכך שאנחנו לא מתגוננים טוב יותר. באופן אישי אני יודע שלא תמיד זה נכון, חלק מההרוגים והפצועים נפגעו בדרכם למרחבים מוגנים. במקום להאשים אותנו - אני מקווה שצה"ל יצא למהלך יזום. אנחנו נתמוך ונעמוד מאחוריו".