"רבנים אינם זקוקים לחסינות"

הרב אבי גיסר יוצא נגד "חוק הרב ליאור" המציע חסינות לרבנים. "רבנים יכולים לומר דברי תורה והלכה, אך אין להם חופש להגיד הכל"

חדשות כיפה אורי פולק 17/02/11 00:00 יג באדר א'

"רבנים אינם זקוקים לחסינות"
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

"רבנים אינם זקוקים לחסינות, הם יכולים להגיד דברי תורה והלכה בחופש מוחלט, אך אין להם חופש ביטוי להגיד הכל" - כך אמר הערב (ה) רבה של עפרה, הרב אבי גיסר, בראיון לערוץ 2 ובהתייחס להצעת החוק שכבר זכתה לכינוי "חוק הרב ליאור", שהוגשה אתמול בכנסת.

כפי שדווח בכיפה, את ההצעה הגישו חברי כנסת דתיים ממספר מפלגות, זאת בעקבות הקריאות להעמדתו של הרב דב ליאור לדין, זאת בעקבות החקירה שנפתחה נגדו בשל חשד להסתה על רקע פרסום הספר "תורת המלך". בהסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי "הצעת החוק נולדה מתחושה קשה של עולם התורה כי גורמים במערכת אכיפת החוק שמו להם למטרה למנוע מרבני ישראל לפרסם דעת תורה בעניינים שעל הפרק".

"הייתי צריך לתמוך בחוק, כי הוא אולי יעשה סדר בשאלה "מי הוא רב בישראל", אמר הרב גיסר, "אך מה שמפריע לי זה שבית המשפט יחליט מה היא הלכה ומה לא". עוד הביע הרב גיסר חשש כי החוק יחול גם על אנשי דת מוסלמים אשר ישתמשו בו כדי להסית נגד עמדותיה של ישראל, כמו גם על אנשי רוח מהשמאל הישראלי אשר יחסו בצילו כדי לתקוף את ציבור המתיישבים.