רבה הראשי של צרפת התפטר מתפקידו

הרב ז‘יל ברנהיים, שהודה בגניבה ספרותית ובכך שזייף חלק מקורות חייו, נאלץ להתפטר מתפקידו בעקבות לחץ מצד הקהילה היהודית במדינה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/04/13 15:20 א באייר התשעג

רבה הראשי של צרפת התפטר מתפקידו
Alain Azria, צילום: Alain Azria

רבה הראשי של צרפת, ז'יל ברנהיים, התפטר היום (ה‘) מתפקידו - כך דיווחו כלי תקשורת בצרפת.

לפני כשבועיים נחשף בצרפת כי הרב ברנהים (62) העתיק קטעים מתוך ספרים אחרים בספרו החדש מבלי לתת קרדיט. הוא הודה בהעתקה ספרותית ובכך ששיקר לגבי השכלתו האקדמית כחלק ממסמך קורות החיים שלו. התנהלותו של הרב ברנהיים עוררה סערה בקרב הקהילה היהודית בצרפת, שחלקים ממנה קראו לו להתפטר.

הרב ברנהיים נבחר לתפקיד בשנת 2008 והתמנה לכהונה שאורכה כשבע שנים. בחודש שעבר טען בלוגר צרפתי עצמאי כי הרב ברנהיים העתיק טקסט שכתב הפילוסוף ז‘אן פרנסואה ליוטר בשנת 1996, והכניס אותו לספרו ”40 מחשבות יהודיים“. הרב ברנהיים הכחיש בתחילה את הטענות אך חזר בו, לאחר שבלוגרים נוספים מצאו העתקות נוספות בכתביו. רבה של צרפת התנער מאחריות וטען כי תלמיד ששכר לעריכת הספר היה אחראי לגניבה הספרותית - ולא הוא.

זאת ועוד, בשבוע שעבר חשף השבועון הצרפתי ”ל‘אקספרס“ כי הרב ברנהיים מתהדר בתואר ”מוסמך לפילוסופיה“ - שמעולם לא קיבל. הרב ברנהיים, שעומת עם החשיפה, הודה כי הוא אכן למד את התואר אך חלה זמן קצר לפני הבחינה האחרונה במקצוע, ולכן לא קיבל אותו באופן רשמי.