ראשי המועצות ביו"ש נוטשים את נתניהו

ראשי מועצות ביהודה ושומרון שהצהירו בעבר על תמיכה פומבית בנתניהו, נוטשים אותו לטובת דני דנון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/12/14 11:20 כו בכסלו התשעה

ראשי המועצות ביו"ש נוטשים את נתניהו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

במערכת הבחירות שעברה אחד החיזוקים המשמעותיים שקיבל נתניהו מצד הציונות הדתית היה תמיכה פומבית מראשי המועצות ביהודה ושומרון, שרובם מזוהים עם הליכוד.

לצד התחזקות של השמאל במערכת הפוליטית, ועל רקע הודעתו של משה פייגלין כי לא יתמודד לראשות הליכוד, מפרסם חבר הכנסת דני דנון מודעה ברוב עלוני השבת, בו מצהירים ראשי מועצות ביו"ש על תמיכתם בו לרשימת הליכוד. אומנם, לא מדובר על ראשות הליכוד, אך לא ניתן להתעלם מהעובדה שמדובר בתמיכה בדנון, שמתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד.

כך, מופיעים במודעות ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה, שמזוהה באופן משמעותי ביותר עם נתניהו, ראש מועצת גוש עציון שהיה מזוהה אף הוא עם נתניהו בעבר אך הודיע לפני כשנה שהוא מאוכזב ממנו באופן משמעותי, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני, ראש מועצת בית אריה אבי נעים וראש מועצת קדומים חננאל דוראני.

מדובר במכה לא פשוטה לנתניהו, מכיוון שבמרכז מפלגת הליכוד יש לראשי המועצות הללו לא מעט כוח. עם זאת, יש לציין כי על פי כל ההערכות נתניהו צפוי לנצח בפער ניכר מול דנון.

בפעם שעברה, אגב, הוביל את הקמפיין בעד נתניהו יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין, שכזכור הודיע בתחילת השבוע על מועמדותו בפריימריז הבית היהודי. נטישת ראשי המועצות הינה סממן ניכר לחוסר הבנייה ביהודה ושומרון בשנים האחרונות, ולהתנהלות הממשלה בטיפול במצב הבטחוני ביו"ש.

(צילום: צילום מסך)

הבוקר, לאחר שהפלסטינים הודיעו כי הם מתכוונים להציג באו"ם דרישה להכרה במדינה פלסטינית ודרישה לפנות את היישובים ביו"ש עד 2017, אמר יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל "אני קורא לראש הממשלה להפסיק את ההקפאה השקטה ולחזור לבנות בירושלים וביהודה ושומרון. חיזוק הריבונות ובנייה ביו"ש יבהירו לצבועים ברחבי העולם שאנחנו כאן כדי להישאר. יהודה ושומרון הם חלק ממדינת ישראל ולגיטימיים בדיוק כמו תל אביב וחיפה. במקום להתנצל הגיע הזמן לומר זאת בצורה ברורה".

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, המועמד לפריימריז הבית היהודי, דני דיין הגיב על דרישתו הפלסטינים גם הוא ואמר "פניית הפלסטינים לאו"מ מדגישה יותר מתמיד כי דווקא נאום בר אילן של רה"מ נתניהו הפך בזירה הדיפלומטית לשוט מאיים על מדינת ישראל. טקטיקת ה"כן אבל" למדינה הפלשתינית פשטה את הרגל, ומביאה להחרפת הלחצים הדיפלומטים על ישראל. הגיעה העת לקבור אחת ולתמיד את רעיון שתי המדינות, ולומר בפשטות ובנחרצות לעולם - ישראל אינה מוכנה להקים מדינת טרור על גבולותיה, ואינה מוכנה לוותר על חלקי מולדת. אנחנו לא צריכים לחכות לווטו אמריקאי, אלא לשים ווטו משלנו - ווטו על מדינה הקמת מדינה פלסטינית״.