קשובים לכאב המשפחות

תנועת שלום עכשיו מצטרפת לקריאות שלא להרוס את בתיהם של רועי קליין ואלירז פרץ ז"ל. ועד מתיישבי בנימין בתגובה: "זה רק מהלך טקטי"

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 15/04/10 00:00 א באייר התשע

קשובים לכאב המשפחות
Nrbelex-cc-by-sa, צילום: Nrbelex-cc-by-sa

המאבק המתוקשר נגד הריסת בתיהם של רועי קליין ואלירז פרץ ז"ל במאחז גבעת היובל שבעלי הולך ומתעצם. אמש למרבה ההפתעה הצטרף למאבק גם שר הביטחון אהוד ברק.

אתמול שיגר שר הביטחון מכתב לשופטת דורית בייניש, נשיאת בית המשפט העליון, בבקשה לדחות את הדיון בהריסת בתיהם של קליין ופרץ. "זו הפעם השנייה שהשכול מכה במשפחת פרץ. לפני 12 שנה נפל בלבנון סגן אוריאל ז"ל אחיו של אלירז" כתב ברק וציין כי "בקבוצת הבתים מתגוררים גם אלמנתו ושני יתומיו של רס"ן קליין שנהרג במלחמת לבנון השנייה לאחר ש"במעשה מופתי של הקרבה ואומץ לב השליך עצמו על רימון יד כדי להציל את חייליו. על מעשה זה הוענק לו לאחר מותו עיטור העוז."

"הזעזוע והטרגדיה שפקדו קהילה קטנה זו תובעים טיפול רגיש ואנושי בסוגיית הריסת הבתים. עצם העיסוק במועדי ההריסה, בעת הזאת, ראוי לו שיידחה למועד מאוחר יותר", הוסיף ברק. "אני מבקש, על כן, מבית המשפט לדחות את המועד למתן הודעה מטעם המדינה, בעתירה זו, בשישה חודשים".


חברי שדולת ארץ ישראל בסיור בגבעת היובל (צילום: מירי צחי)


נימוקים של צדק וזכויות האזרח

בתגובה לבקשת שר הביטחון לדחות את תשובת המדינה לבג"ץ בשישה חודשים, קוראים ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת זאב אלקין מהליכוד ואריה אלדד מהאיחוד הלאומי, לברק שלא לגרור את הסוגיה: "אנו קוראים לשר הביטחון לא לגרור רגליים אלא להודיע לבג"צ על הכשרת שתי השכונות חרשה ויובל, מנימוקים של צדק וזכויות האזרח. דמם של הנופלים לא יהיה שווה פחות בעוד חצי שנה. אין שום הצדקה להמשך האפליה כנגד שכונות אלה רק בגלל מיקומן מעבר לקו הירוק" חברי השדולה מציינים כי היום יגיעו למעלה מעשרים חברי כנסת לשכונת היובל על מנת לתמוך בזכותם של התושבים להליכי תכנון ובנייה סבירים והגונים.

שלום עכשיו: שערורייה שהצבא מאפשר לקצינים להתגורר במאחזים

תנועת "שלום עכשיו" הביעה תמיכה בהצעתו של ברק והציעה פשרה לפיה שאר הבתים במאחז יהרסו בעוד שבתיהם של קליין ופרץ יישארו עומדים על תילם.

"ערב יום הזיכרון גילתה שלום עכשיו אחריות לאומית והודיעה הבוקר כי לא תעמוד על הריסת בתי שתי המשפחות השכולות במאחז הבלתי חוקי יובל" אמרו בתנועה והוסיפו "אנחנו לא עיוורים מול מה שקורה, אבל לא התקבלה החלטה רשמית בעניין הזה. אנחנו בודקים את זה מכל הבחינות - משפטית וציבורית, ועדיין חושבים שזו שערורייה שהצבא מאפשר לקצינים בקבע להתגורר במאחזים לא-חוקיים. בכל אופן, אם אכן נוציא את אותם שני בתים מהעתירה, אנחנו רואים בזה הקרבה הנובעת מכך שאנחנו קשובים לכאב המשפחות, כמו כל עם ישראל".

"אנחנו לא חיים מפי שלום עכשיו" אומר יו"ר ועד מתיישבי בנימין איציק שדמי לכיפה. "אם הבתים האלו אכן בנויים שלא כחוק צריך לטפל בכך באופן מלא, גם בחרשה וגם בגבעת היובל ששניהם בדין אחד. אנחנו כופרים בכך כמובן וטוענים שכל ההליכים נעשו כמו שצריך ועל פי חוק. הבעיה היא שמבחינה פוליטית שר הביטחון לא מוכן לחתום. הניסיון לבוא ולומר שבגלל שני הבתים של גיבורי ישראל ,יש לדחות את הדיון ,נעשה בגלל ש"בשלום עכשיו" הבינו שהם נמצאים במצב לא נעים מבחינה ציבורית , וזה רק מהלך טקטי לחכות שהרוחות יירגעו. בתיהם של קליין ופרץ זה הדבר האחרון שמעניין אותם".