קבר יוסף חולל

צלבי קרס, טביעות נעליים של שוטרים פלשתיניים, ומצבה מנותצת. זה מה שגילו המתפללים שנכנסו אתמול בלילה לקבר יוסף

חדשות כיפה אדם צחי 23/04/09 00:00 כט בניסן התשסט

קבר יוסף חולל
באדיבות המועצה האזורית שומרון, צילום: באדיבות המועצה האזורית שומרון

קבר יוסף חולל פעם נוספת: מאות מתפללים שפקדו את הקבר אתמול (ד) בלילה, הזדעזעו לגלות כי על הקבר צוירו צלבי קרס, המצבה נותצה במקומות שונים, וטביעות נעליים צבאיות הוטבעו בבטון.

הקבוצה שנכנסה לקבר לרגל ר"ח אייר ויום העצמאות, מנתה כחמש מאות מתפללים שהגיעו למקום באישור המשטרה וכוחות הביטחון. מיד משנכנסו המתפללים, גילו לתדהמתם כי תושבי שכם וביניהם, ככל הנראה, שוטרים פלשתינים, ציירו צלבי קרס בסמוך לקבר וכן מגן דוד וחרב מונפת מעליו, וטיפות של דם, זאת יום אחד בלבד לאחר יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר כי "רק ברברים מסוגלים לעולל דברים איומים כאלו. אנשים שמסוגלים לחלל בצורה פתולוגית כזו מקום קדוש כל כך אינם ראויים להיקרא בני אדם. מחבלי המשטרה הפלשתינית הוכיחו כי איבדו מזמן כל צלם אנוש. אוי לאומה המאפשרת לחלל כך שוב ושוב באין מפריע את סמליה והמקומות הקדושים לה ביותר. על מדינת ישראל לחזור לקבר יוסף, כפי שאפילו לפי הסכמי אוסלו האיומים אמור להיות. על מדינת ישראל להחזיר לעצמה את כבודה המחולל ולחזור להקים את האחיזה והישיבה בקבר יוסף".


צלבי הקרס במתחם הקבר (באדיבות המועצה האזורית שומרון)


כזכור, רק לפני כחצי שנה שוקמה מצבת הקבר על ידי כוחות הביטחון ותושבי השומרון, לאחר שנשרפה לפני מספר שנים על ידי הרשות הפלשתינית. לאחרונה נערכות כניסות סדירות לקבר, אחת למספר שבועות, בשעות הלילה ובליווי אבטחה צבאית כבדה.

בתיה שטרן מאגודת שכם אחד, המארגנת כניסות למקומות הקדושים, מספרת בשיחה לכיפה כי "במסגרת האגודה, אנחנו נכנסים בכוח החלוץ לקבר, לארגן את כל העניין. נדהמנו כשראינו את הציורים האלה על הקיר. צלב קרס, רגל דורכת על מגן דוד, כיתובים בערבית. המצבה חוללה בצורה משמעותית, ונראה שהיא חוללה כבר מזמן.

"נקודת יוסף הצדיק רשומה בכל ההסכמים כנשארת בידינו אבל כרגע אין שם כוח צבאי קבוע. זה מקום שצריך להיות אצלנו. יש לנו תוכניות קונקרטיות להפוך את המקום כולו למכובד הרבה יותר, רק צריכים שעם ישראל יחזור לשם, כמו שמגיע ליוסף הצדיק".