פרס מוסקוביץ' - לחנן פורת

פרס מוסקוביץ' לציונות יוענק השנה לשלושה אישים: חנן פורת - מחלוצי ומנהיגי ההתיישבות, מאיר דגן - ראש המוסד לשעבר, והרב יהושע פס - מייסד ארגון "נפש בנפש"

חדשות כיפה אורי פולק 24/03/11 00:00 יח באדר ב'

פרס מוסקוביץ' - לחנן פורת
יחצ, צילום: יחצ

מפעל פרס מוסקוביץ לציונות הכריז היום (ה) על זוכי פרס "עוז ציון" אשר יוענק השנה לשלושה תושבי המדינה אשר נבחרו על ידי ועדת הפרס. הזוכים השנה הם: האלוף (במיל) מאיר דגן - ראש המוסד לשעבר, הרב חנן פורת - מחלוצי ומנהיגי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ויהושע פס - מייסד ארגון "נפש בנפש".

המועמדים נבחרו מתוך מאות מועמדויות ותהליך מיון ארוך שהוגש אל ועדת הפרס, שתעניק לזוכים פרס כספי בסך 50 אלף דולר. הפרס, המוענק על ידי המיליארדרים היהודיים ד"ר ארווינג וצרנה מוסקוביץ, ניתן כתמיכה במגשימי הציונות בחברה הישראלית של היום, הפועלים לטובת צרכי הכלל, וכדי להבטיח את חוסנו של הבית הלאומי היהודי.


זוכי הפרס: הרב יהושע פס, מאיר דגן והרב חנן פורת


חבר וועדת הפרס, תא"ל (במיל) אביגדור קהלני, מסביר כי הוועדה בחרה ברב פורת מפני שהוא נמנה על "בניה היפים של מדינת ישראל אשר כל חייו תרם לקיומה של המדינה". לטענתו "חנן תמיד התייצב בראש המחנה והיה לו את האומץ להוביל מהלכים שיעניקו ביטחון לקיומה ופיתוחה של המדינה. חנן היה מחלוצי ההתיישבות ביהודה ושומרון, חבר כנסת ועד היום כל שעה משעותיו היא קודש לקהילה ולמדינה".

כאמור, חברי הועדה יעניקו פרס נוסף לראש המוסד היוצא, מאיר דגן, זאת על תרומתו העלומה למען ביטחון המדינה. "מאיר דגן שירת כל חייו ביחידות לוחמות, הוא היה מפקד נועז ונתן מגופו ונשמתו למען המדינה. דגן הגיע לדרגת אלוף ומספר שנים לאחר שפרש מונה לראש המוסד. אין איש במדינה שאינו יודע להעריך את פעולותיו של המוסד בכלל, ושל מאיר דגן בפרט אשר עמד 8 שנים בראש המערכת", נימקו בועדת הפרס וציינו כי הענקת הפרס לדגן הינה בבחינת הערכה לכלל עובדי המוסד, באשר הם שם.

הזוכה השלישי בפרס השנה הינו הרב יהושע פס, מייסד ארגון "נפש בנפש" המעודד עלייה מצפון אמריקה ובריטניה וכן נותן תמיכה וסיוע לעולים בקליטתם בארץ. "יהושע יחד עם חבריו הקים גוף המעודד עלייה למדינת ישראל ומחזק את העולים בשנים הראשונות שלהם במדינה. יהושע וחבריו מהווים סמל של ציונות של שנות ה-2000 עידוד עלייה וסיוע בקליטתה ועל כך הוועדה החליטה פה אחד שהיא מוקירה את המעשה ומעודדת על ידי כך כל אדם או ארגון במדינה אשר עושים או יעשו למען העלאת יהודים נוספים לגור בארץ הקודש", נימקו בועדת הפרס.