פקחי המנהל האזרחי הרסו את ביתו של מנכ"ל ועד מתיישבי שומרון

פקחי המנהל, בלווי כוחות צבא ומשטרה, הרסו את ביתו של שגיא קייזלר ביישוב קידה. "זו נקמה אישית של המנהל נגד מנכ"ל הוועד", אומרים בוועד וטוענים כי מדובר בפעולת תג מחיר של שר הביטחון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/02/14 13:28 ה באדר א'

פקחי המנהל האזרחי הרסו את ביתו של מנכ"ל ועד מתיישבי שומרון
צוריאל עמיאור - סוכנות תצפית, צילום: צוריאל עמיאור - סוכנות תצפית

כוחות המנהל האזרחי, בליווי כוחות צבא ומשטרה, הרסו הבוקר (ד') את ביתו של מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, שגיא קייזלר, ביישוב קידה שבגוש שילה. "מתוך עשרות הבתים שביישוב קידה החליט המנהל להרוס דווקא את ביתו של שגיא", אומרים בוועד המתיישבים, "אין לכך הסבר אחר אלא רק כי מדובר בפעולת נקם כנגד שגיא, שפועל שנים רבות למען ההתיישבות ביהודה ושומרון".

"הריסת הבית של מנכ"ל הוועד הבוקר זו פעולת 'תג מחיר' של שר הביטחון", הוסיפו בוועד וציינו כי מדובר בבית שהיה בהליכי אישור במנהל האזרחי, בדיוק כמו הבתים האחרים ביישוב.

במטה המשותף הוסיפו כי לפני כמה שבועות חילקו פעילי המטה כרזות בסמוך לביתו של פקח המנהל האזרחי בקיבוץ טירת צבי. "הפעילים נעצרו על ידי המשטרה ובית המשפט, בשתי ערכאות, שחרר אותם באותו היום ומתח ביקורת על כך שהמשטרה לא הבינה את ההבדל בין פעולה לא חוקית לבין פעולה לגיטימית כמו זו שבגינה הם נעצרו".

"נראה שהפקח וחבריו במנהל האזרחי החליטו לפגוע בשגיא באופן אישי", הוסיף סמוטריץ' שציין כי כבר בימים הקרובים ידאגו במטה המשותף לגייס כספם בכדי להקים מחדש את הבית שנהרס היום.

גם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הגיב לדברים ואמר "זהו יום שחור לדמוקרטיה במדינת ישראל. באופן סלקטיבי בחר המנהל האזרחי להרוס דווקא את ביתו של מנכ"ל וועד מתיישבי שומרון שגיא קייזלר העושה ימים כלילות למען ההתיישבות. תוך שישנם גורמים שמשקרים לשר הביטחון וטוענים כי מדובר במבנה יביל לא מאוכלס. נראה שפעילותו הדמוקרטית של קייזלר למען ההתיישבות הציקה לגורמים מסוימים במשרד הביטחון הסבורים כי הדרך להשפיע על המתרחש במדינה היא בסתימת פיות והרס חייה של משפחה".